העלייה בתחלואה בקורונה בימים האחרונים אינה עוברת בשקט, וכחלק מההכה לגל השישי של הנגיף, משרד הבריאות וקופות החולים הודיעו היום (חמישי) על יציאה למבצע חיסונים נוסף, שיתמקד באוכלוסיית בני ה60+, תוך עידוד זהירות במרחב הציבורית ואוכלוסיות בסיכון.

במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה ציינו כי בגל האומיקרון, 94% מהנפטרים היו מעל גיל 60 ועל כן הם מהווים את קבוצת הסיכון העיקרית מפני וריאנט זה. אוכלוסיית הלא מחוסנים כלל מעל גיל 60 מהווה 5% בלבד בקבוצת גיל זו, אך 40% (!) מהנפטרים בגל האומיקרון.

במסגרת המבצע, קופות החולים יפנו באופן ישיר למבוטחים מעל גיל 60, אשר לא התחסנו עד כה בכלל (כ-120 אלף איש) או שלא השלימו כנדרש את מנת החיסון השלישית (92 אלף איש). הפנייה הישירה תיעשה באמצעות הודעות סמס יזומות והנגשת החיסון עד בית המתחסן, למי שצריך.

חיסון רביעי לקורונה (צילום: רויטרס)
חיסון רביעי לקורונה (צילום: רויטרס)

לצד הפנייה הישירה מצד הקופות למי שלא התחסנו כלל או השלימו את מנת החיסון השלישית, ייצא מטה ההסברה הלאומי לקורונה בקמפיין ארצי רחב להגברת המודעות לחשיבות חיסוני מנה רביעית לזכאים מגיל 60 ומעלה, (450,000) במטרה להשיב להם את ההגנה החיסונית מפני מחלה קשה ותמותה. את הקמפיין יובילו פרופ' רן בליצר ופרופ' יהונתן הלוי יחד עם רופאים מכלל הקופות.

לצד זאת, ייצא המטה בקמפיין לעידוד עטיית מסכות והתנהלות זהירה מול אוכלוסיות בסיכון.