החיסונים, הרצון לחזור לשגרה מלאה והאירועים הפוליטיים והביטחוניים אמנם דחקו את הקורונה מסדר היום הציבורי – אבל הווירוס עדיין כאן. מדי יום מאובחנים כמה אלפי ישראלים כחולי קורונה, ורבים אחרים נדבקים מבלי להיבדק ולהיכלל בסטטיסטיקה.

תנועת אומ"ץ, שחרטה על דגלה את המאבק למען מנהל תקין, קוראת למשרד הבריאות לבחון מחדש את המדיניות ביחס למגפה, ובפרט את הצורך בעטיית מסכות בחללים סגורים.

"אנו עדים יותר ויותר להתפשטות גלויה וסמויה של מגפת הקורונה בישראל", כתבו ראשי התנועה – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר הוועדה הציבורית של אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא – לשר הבריאות ניצן הורוביץ. "חלק מהחולים למרבה הצער נפטרים, ואחרים סובלים מתופעות פוסט קורונה, כגון חולשה תמידית וקשיים כרוניים בתפקוד בסיסי".

בנוסף הדגיש פליצ'ה פלד את הפגיעה בפן התעסוקתי עקב אובדן ימי עבודה רבים כתוצאה מהידבקות בנגיף. ראשי אומ"ץ הבהירו כי ברור להם שחובת עטיית מסכה במקומות סגורים מהווה נטל על הציבור הרחב, אולם התועלת מטה את הכף לטובת שינוי המדיניות. בפרט קרא פליצ'ה פלד לשר הורוביץ לשקול את החזרת חובת השימוש במסכה בטיסות לחו"ל, וכן לבצע שוב בדיקות קורונה לפני ואחרי כל טיסה.

בתנועת אומ"ץ מקווים כי משרד הבריאות ייענה לקריאה, וימנע את המשך התפשטות המחלה והפגיעה בתעסוקה ובחברה בישראל.