כחלק מהיערכות משרד הבריאות לתחלואה בחורף הקרוב, בימים הקרובים יחלו קופות החולים לחסן בחיסון המותאם לזני האומיקרון, השכיחים בישראל ובעולם. קופות החולים יעדכנו את ציבור מבוטחיהן על מועד פתיחת האפשרות לקבוע תור לחיסון מותאם אומיקרון. 

ממשרד הבריאות נמסר כי החיסון החדש, אשר מומלץ על ידי צוות המומחים לענייני חיסונים של ה-CDC, מוביל ליצירת תגובה חיסונית משופרת מול זני משפחת אומיקרון, ועל כן הוא צפוי להקנות הגנה משמעותית יותר מפני תחלואה מזנים אלו וייתכן אף שלמשך זמן ארוך יותר. במשרד ממליצים בין היתר לבני 65 ומעלה, עובדי מערכת הבריאות, מורים וגננות ולסובלים ממחלות כרוניות, המטולוגיות, נאופלסטיות, וכן לכאלה הסובלים מיתר לחץ דם, מחלות ריאות משמעותיות, השמנת יתר חולנית וסכרת להתחסן.

במשרד הבריאות מדגישים כי כל אדם מעל גיל 12 יכול  להתחסן בחיסון מותאם לזן האומיקרון. חיסון זה יינתן לאדם שחוסן לפחות בשני החיסונים הראשונים (חיסון זה לא יינתן למי שלא חוסן מעולם) או החלים מקורונה. החיסון המותאם יינתן אם עברו לפחות שלושה חודשים ממועד החיסון האחרון נגד קורונה או כעבור 3 חודשים לפחות מההחלמה מקורונה. כמו כן, לא קיים חיסון אחד המחסן נגד קורונה ונגד שפעת, אלא מדובר בשני חיסונים שונים. יחד עם זאת, במעמד הביקור במרפאה ניתן יהיה להתחסן בשני החיסונים (קורונה ושפעת).