התפשטות מגיפות הקורונה בעולם: כלי התקשורת ברוסיה דיווחו היום (שלישי) הודעה לפיה הנשיא פוטין נבדק באופן תדיר לנוכחות נגיף הקורונה וכי נכון לעת הזו, "הכל תקין", הרגיעו. עוד דווח כי הבדיקות נערכו על רקע פגישתו של הנשיא עם רופא שאובחן כחולה בקורונה בעת שביקר בבית חולים בבירה מוסקבה. 

איש מהנוכחים בפגישה, כך נמסר בכלי התקשורת, לא לבש אמצעי מיגון. מהקרמלין נמסר כאמור כי הנשיא אינו מפגין את תסמיני המחלה. ההודעה מגיעה בצל זינוק במספר החולים במחלה בתחומי המדינה, שעלה היום ל-2,337 בני אדם, עלייה של 500 בני אדם במהלך היממה האחרונה. נכון לעת הזו, במדינה נרשמו 18 קורבנות מהנגיף לצד 121 מחלימים. 

בתוך כך, באירופה נרשם מקרה המוות של החולה הצעירה ביותר מהמחלה הקטלנית. מדובר בנערה בלגית בת 12 שנדבקה בווירוס, כך מסר דובר משרד הבריאות במדינה. "זה אירוע חריג, שמותיר את כולנו שבורים והמומים", אמר אחד מבכירי המשרד במהלך מסיבת עיתונאים. המרכז האירופי לבקרת מחלות הגיב למקרה ומסר כי תועדו מקרים נוספים של קורבנות צעירים מהמחלה, בטווח הגילאים שבין 10-19, אך לא מסרו פרטים נוספים ביחס למקרה.

לצד החדשות הקשות, מדינות נוספות באירופה מנסות לשקם את עצמם מההרס הכלכלי והחברתי שמותירה המגיפה. בגרמניה ממשיכים נסיונות הסיוע לאזרחים בצליחת המשבר הכלכלי. הפעם, הודיעה הממשלה על הקצאת תקציבים לצורך יצירת מענקי סיוע לחברות קטנות ובינוניות שנפגעו מהתפרצות המגיפה, לאחר שבעלי העסקים הללו הטיחו ביקורת בממשלה בטענה כי אינם מסוגלים לעבור את המשבר או לקבל הלוואות.

פוטין לא מפגין תסמינים:
פוטין לא מפגין תסמינים:

ארה״ב נלחמת בנגיף
מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית חצה במהלך הלילה שבין שני לשלישי את רף ה-3,000 והתייצב על 3,167 בני אדם שמתו כתוצאה מהמחלה. כדי להבין את קצב הדהירה בכמות מקרי המוות במדינה, יש לציין כי רק לפני כשתי יממות עמד הנתון המעודכן על 2,000 בני אדם. 

גם נתוני התחלואה לא מעודדים במיוחד, כאשר כבר אומתו למעלה מ-164 אלף בני אדם שחלו בנגיף מתחילת ההתפרצות. מספר זה הוא הגדול ביותר שנרשם מסביב לעולם - כפי שניים מכמות החולים בסין, מדינת התפרצות הנגיף, שם זוהו 81,518 מקרי תחלואה מאומתים (79 במהלך היממה האחרונה).

מוקד ההתפרצות המשמעותי בארה״ב הוא באזור העיר ניו יורק, כאשר רק בעיר מנהטן נרשמו במהלך היממה האחרונה 253 מקרי מוות. בכך חצה מספר המתים בעיר את רף ה-1,000 והתייצב על 1,218. מספר מקרי ההידבקות עלה בכמעט 7,000 בני אדם ביממה שחלפה והגיע בכך ל-66,487 מקרי תחלואה מאומתים, כמות הזהה למספר החולים בגרמניה כולה, לצורך השוואה.

דונלד טראמפ בתדרוך לעיתונאים (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ בתדרוך לעיתונאים (צילום: רויטרס)

בתדרוך לעיתונאים שקיים הלילה בבית הלבן אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי יותר ממיליון בדיקות מעבדה לזיהוי נגיף הקורונה כבר בוצעו במדינה, וקרא לאזרחים להישאר קשובים להוראות "הבידוד החברתי". עוד ציין טראמפ כי "30 הימים הקרובים יהיו תקופה מאתגרת וחשובה".

עוד הוסיף טראמפ: "לכל אחד מאיתנו יש תפקיד במלחמה המאתגרת הזו. כל אזרח, משפחה ועסק יכולים לעשות את השינוי בבלימת התפשטות הנגיף - זו המשימה הפטריוטית המשותפת של כולנו".

בתוך כך, מדינות נוספות ביבשת אמריקה עדכנו את נתוני התחלואה בשטחן: אצל שכנתה מצפון של ארה״ב, קנדה, נרשמה עליה מדאיגה פחות בכמות מקרי המוות והנדבקים - שלושה בני אדם מתו ו-26 מקרי הידבקות זוהו במהלך היממה האחרונה, ובכך עלה מספר הקורבנות הכולל במדינה ל-92 וכמות החולים ל-7,474. במקסיקו נרשמו שמונה מקרי מוות במהלך היממה האחרונה, ומניין הקורבנות מהנגיף במדינה עומד עתה על 28. מספר החולים חצה את רף ה-1,000 והגיע ל-1,094 חולים מאומתים, לאחר ש-101 בדיקות מעבדה נתגלו כחיוביות.