מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואמו, מסר היום (שבת) במהלך מסיבת עיתונאים כי נרשמה מגמת ירידה במספר הקורבנות היומי מהמחלה, שעומד על 540 בני אדם, לעומת 630 מתים אתמול. בקנדה השכנה דווח דווקא על זינוק במניין המתים, שעומד עתה על 1,346 בני אדם, לעומת 1,250 ביום הקודם. מספר החולים במדינה עומד על 32,412 נכון לעת הזו.

בתוך כך, הרשויות בארה"ב ובקנדה הסכימו על החמרת הסגר בגבולותיהן למשך חודש נוסף, כך מסר הנשיא טרודו במסיבת עיתונאים. מטרת הארכת ההסכם בין המדינות היא לצמצם תנועה לא חיונית ביניהן, ובכך לבלום את התפשטות נגיף הקורונה.

קורונה בארה''ב (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

מגמת ירידה נוספת בנתוני המתים היומיים דווחה באיטליה, בה עומד מניין המתים היומי על 482 בני אדם לעומת 575 קורבנות אתמול. סך המתים במדינה עומד עתה על 23,227 בני אדם סך הכל, ומספר מקרי ההידבקות המאומתים על 175,925. 

גם בספרד, מוקד נוסף להתפשטות הנגיף באירופה, נרשמה ירידה במספר המתים היומי, העומד היום על 565 לעומת 585 בני אדם אתמול. בכך חצה מניין הקורבנות את ה-20,000 בני אדם. 

שר הבריאות הספרדי ציין כי מספר המאושפזים במדינה מעורר גם הוא מגמה חיובית יותר, וציין כי משרדו צופה ירידה תלולה יותר בנתונים בהמשך. עם זאת, הוסיף כי הממשלה לא תכנס לשאננו ותגדיל את מספר בדיקות הנגיף וכן את הבדיקות המהירות בשבועות הקרובים, על מנת לשמור על נתוני ההדבקה הנמוכים יותר אליהם הגיעו. 

קורונה בספרד (צילום: REUTERS/Susana Vera)
קורונה בספרד (צילום: REUTERS/Susana Vera)

קורונה - שאלות ותשובות