מדינות העולם ממשיכות לדווח היום (שבת) על עלייה נוספת במספרי החולים והמתים. 813 חולי קורונה מתו בבתי החולים בבריטניה ביממה האחרונה, ובכך חצה מניין הקורבנות בממלכה את רף ה-20 אלף. בריטניה היא המדינה הרביעית באירופה שבה גבה הנגיף יותר מ-20 אלף קורבנות אחרי איטליה, ספרד וצרפת.

415 חולי קורונה מתו באיטליה ביממה האחרונה, ובכך עלה מניין קורבנות הנגיף במדינה ל-26,384. מדובר במספר המתים היומי הנמוך ביותר זה שבוע בארץ המגף. גם במניין הנדבקים היומי חלה ירידה - 2,357 לעומת 3,021 אתמול. מספר חולי הקורונה באיטליה עומד כעת על 195,351.

הרשויות בקנדה דיווחו על עלייה במספר החולים המאומתים בנגיף הקורונה במדינה, שעומד על 44,365 אנשים נכון לעת הזו. מניין הקורבנות עומד עתה על 2,350 בני אדם.

בהולנד הודיעו על עלייה נוספת במספר החולים והמתים במדינה. ביממה האחרונה אובחנו 655 בני אדם נוספים כנשאים מאומתים בנגיף, ומניין הקורבנות טיפס ב-120, כך שהנתונים העדכניים במדינה עומדים על 37,190 חולים מאומתים לצד 4,409 קורבנות מהתפרצות המגיפה. 

מרכז לבידוד חולי קורונה בהולנד (צילום:  REUTERS/Eva Plevier)
מרכז לבידוד חולי קורונה בהולנד (צילום: REUTERS/Eva Plevier)

מנהיגים מוסיפים להתייחס למשבר העולמי. נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום כי מדינתו, שספגה אבדות קשות בעקבות התפרצות הנגיף במדינה, צריכה להתחיל לחשוב על תכניות כלכליות שיסייעו לשיקומה. עם זאת, סייג רוחאני ואמר בהמשך כי יש להתייחס לתרחישים האפשריים השליליים ביותר ולהיערך לכך שתוצאות המגיפה במדינה יורגשו היטב עד לחודש מרץ בשנה הבאה. 

"נצטרך לתכנן את החזרה לשגרה במשק על פי תפיסת עולם פסימית, היות וייתכן ונמצא את עצמנו מתמודדים עם הווירוס באיראן עד לחודש מרץ בשנה הבאה", אמר רוחנאי במהלך ראיון בטלוויזיה המקומית. 

קורונה באיראן (צילום: ATTA KENARE / AFP)
קורונה באיראן (צילום: ATTA KENARE / AFP)

מחקר חדש בארה"ב: על פי דיווחים שפורסמו היום ברשת CNN האמריקאית, מחקר חדש שנערך במעצמה מעיד כי אחוז מהותי מהמטופלים שהחלו בנגיף הקורונה ונזקקו להנשמה, מתו לאחר מכן. במחקר בדקו מספר מרכזים רפואיים בניו יורק, שהוכתה קשות מהמגיפה. באחד מהמוסדות שנבדקו, בית החולים נורת'וול, עלה כי מתוך 20% מהמטופלים שמתו לאחר שנדבקו בנגיף, 88% מתוכם נזקקו להנשמה כחלק מהטיפול.

מסקנות המחקר מצטרפות להשערות קודמות, הגורסות כי סיכויי ההחלמה וההישרדות יורדים ברגע שמגיעים למצב בו נזקקים להנשמה כחלק מהטיפול הרפואי. במחקר, שפורסם במגזין רפואי אמריקאי, נבחנו 5,700 תושבי ניו יורק שחלו בנגיף.

עוד עלה מתוצאות המחקר כי מרבית החולים שמצבם הידרדר והפך לקשה הם בעלי רקע רפואי בעלי מאפיינים דומים. 57% מהם סבלו מלחץ דם גבוה, 41% מהם מהשמנת יתר ו-34% מהם סבלו מסכרת, מה שלא הועיל למצבם לאחר שנדבקו בווירוס. כמו כן, החולים בעלי סכרת היו בסבירות גבוהה יותר להידרדר למצב בו יזדקקו לסיוע נשימתי באמצעות מכונות ועזרים רפואיים. 

בתוך כך, מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס עולה כי מניין המתים מנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית עלה ל-52,042 בני אדם. על פי הנתונים המעודכנים, מספר חולי הקורונה עלה ל-906,551 בני אדם.

קורונה - שאלות ותשובות