המלכה אליזבת בת ה-94 להיעדר מהחיים הציבוריים למשך "חודשים", כך דווח הבוקר (ראשון) ב"סאנדיי טיימס". כאמור, מדובר בפרק הזמן הארוך ביותר בו המלכה נעדרת מהחיים הציבוריים, במשך 68 שנות המלוכה שלה. המלכה לא צפויה לחזור ללונדון ותישאר בטירת וינדזור עם הנסיך פילים, וספק אם תיסע לסקוטלנד בקיץ. ביקורה המתוכנן בדרום אפריקה באוקטובר הקרוב נמצא אף הוא בספק. עוד נמסר בדיווח כי "ארמון בקינגהאם ייסגר בקיץ הקרוב לקהל הרחב, זאת בפעם הראשונה מזה 27 שנים. 

היעדרותה הכפויה מהעין הציבורית, בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה, מהווה ככל הנראה מכה משמעותית עבור הוד מלכותה - שלעיתים קרובות אמרה כי היא "צריכה להיראות כדי שיאמינו בה". מאז החלת העוצר על בריטניה, המלכה נשאה שתי הצהרות טלוויזיוניות לעם, כאשר הקודמת (ששודרה בחודש שעבר) משכה כ-24 מיליון צופים. גורם מלכותי הסביר לטיימס: "המלכה לא תעשה דבר שנוגד את ההמלצות לאנשים בגילה, והיא תיישם את כל הנדרש. מתקיימים דיונים על מה שעלינו לעשות ולא לעשות באוקטובר". הוא הדגיש: "דבר לא בוטל, אך אירועים נוספים לא נקבעים עבור המלכה". 

לדבריו, היא עשויה לחזור ללונדון ברגע שיבשרו לה כי הדבר בטוח עבודה - אבל עד אז היא רוצה להיתפס כאחראית במעשיה למען האומה". המלכה צפויה להמשיך ולקיים באמצעות הטלפון את פגישותיה השבועיות עם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון וכן לעבור על מסמכי המדינה הרלוונטיים. כמו כן, היא צפויה לנסות ולמצוא דברים באמצעותן הציבור יוכל לראות אותה. הופעתה הציבורית האחרונה היתה בתחילת חודש מרץ, כאשר מאז ה-19 במרץ היא נמצאת בבידוד עצמי בארמון וינזדור, כשהיא מלווה בפיליפ. 

כזכור, שניים מהמקורבים לה אובחנו בחודשיים האחרונים כחולים בנגיף - והחלימו. הראשון היה בנה, יורש העצר הנסיך צ'ארלס. הוא הוכנס לבידוד והחלים כעבור מספר ימים. בהמשך, ראש הממשלה אובחן כחולה גם הוא, אך מצבו החמיר בשלב מסוים והוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ. גם הוא החלים מהנגיף ומוגדר כעת בריא. הוא אף הפך לאב, וקרא לבנו על שם הרופאים שהצילו את חייו.