רשויות הבריאות בעיר פויו שבסין דיווחו היום (ראשון) כי בעיר ג'ילין אותרו שרידים של נגיף הקורונה על גבי אריזות של קלמרי קפוא שיובא מרוסיה, וקראו לכל מי שרכש ואכל קלמרי באחת מחנויות הסיטונאות המקומיות לגשת ולבצע בדיקות בהקדם האפשרי.

המכס הסיני הודיע בסוף השבוע האחרון כי הם יפסיקו את היבוא למשך שבוע אם יאתרו עוד מוצר מזון שמכיל שרידים של הנגיף, ולמשך חודש אם יאתרו מוצרי מזון נוספים. כבר בחודש אוגוסט דיווחו הרשויות המקומיות בשתי ערים סיניות כי מצאו עקבות של הנגיף על מטענים של מזון קפוא מיובא, אך ארגון הבריאות העולמי אמר אז כי הוא לא רואה עדות ממשית להפצת הנגיף על ידי מזון או אריזות

כזכור, בימים האחרונים מדווחים בסין על מספר זעום של חיוביים לקורונה, ורובם המוחלט של הנדבקים הם כאלה ששבו ממדינות אחרות וחזרו חזרה כדי לבצע בדיקה. בשבוע שעבר הודיעו הרשויות כי כבר קרוב לחודש לא נרשמה הדבקה מקומית בסין.

בנוסף, על פי דו"ח אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בוושינגטון שפורסם בתחילת החודש ובדק את ממוצע הנדבקים החדשים היומי באותו שבוע, ישראל מובילה את טבלת המדינות ביחס לגודל האוכלוסיה עם ממוצע של 199.3 נדבקים חדשים למיליון נפש בכל אחד מהימים, כאשר בסין לעומת זאת הממוצע עמד על 0. 

קורונה בסין - בדיקות בבייג'ינג  (צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)
קורונה בסין - בדיקות בבייג'ינג (צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)

"הממשל הסיני הצליח לבלום את מגיפת הקורונה, כי כבר בשלבים הראשונים הם היו נחושים לבלום אותה. העיר ווהאן, שהייתה מוקד ההתפרצות, נסגרה באופן מיידי. בייג'ינג נראתה בזמן המגיפה כמו תל אביב ביום כיפור". כך אמר ל"מעריב" צבי חפץ, שגריר ישראל בסין לפני כשבוע.

עוד הוסיף: "סוד ההצלחה: המשמעת והכללים הברורים. בניגוד אלינו, לא היו שם כללים בסגנון 100 מטר או 500 מטר מרחק, התקהלות של 100 איש או 30. לא דיברו על הפגנות כן וחתונות לא. פשוט עשו סגר טוטאלי ואכפו אותו. התושבים ידעו בדיוק מה צריך לעשות ולא היו שום שיקולים אחרים".