"נמנע את הסגר הבא": הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה היום (שלישי) במצבם הקשה של המסעדנים ובעלי מסעדות שמקומותיהם עדיין סגורים מתוקף ההגבלות, זאת ללא ככל מתווה פתיחה אפשרי שנראה באופק. במהלך הדיון הביעו המסעדנים את מצוקתם העסקית ומחו על הקושי האישי של כל אחד מהעסקים לשרוד כלכלית בתקופה מורכבת זו.

הפגנת העצמאים בדרך יפו (צילום: התנועה לעידוד האופנה בישראל)

"כמה אפשר להגיע לוועדות ולשמוע אותן תשובות?", אמר תומר מור, ממובילי מאבק המסעדות, "בכוח אתם מובילים שאנשים יעבדו בשחור?". כמו כן, מנכ"ל איגוד המסעדנים הדגיש כי מאז תחילת משבר הקורונה כ-200 אלף איש מענף המסעדנות נותרו ללא עבודה וכ-2/3 מהעסקים נסגרו.

"המסעדנים בוועדה דיברו מדם ליבם, אבל למשרד הבריאות לא היה חשוב לתת להם תשובות", אמר יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ח"כ עפר שלח, והדגיש: "הדיון, שעסק בקריסת המסעדות, היה מתסכל במיוחד. חמור מאוד בעיניי שמשרד הבריאות לא שלח נציג כדי לתת תשובות למסעדנים.

מחאת המסעדנים בתל אביב (צילום: פייסבוק)
מחאת המסעדנים בתל אביב (צילום: פייסבוק)

עוד הוסיף שלח כי "דרג מקבלי ההחלטות והדרג המבצע חייבים להפנים: צריך לייצר מציאות חדשה שבה אין מצב שלוקחים ענף וסוגרים אותו לחלוטין ולאחר מכן עוברים מ-0 ל -1". כמו כן הדגיש יו"ר הוועדה: "זה לא יעבוד ככה - זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בפניה. נמשיך לתבוע את זה ממערכת הבריאות ושאר מקבלי ההחלטות".

בנוסף לסוגיית המסעדנים, דנה הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח גם במתווה לפתיחת החוגים, הפעילויות ותכניות הלימוד הבלתי פורמליות, אותם הפסיקו לקיים בתי הספר בעקבות משבר הקורונה. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח התייחס לנושא והדגיש כי "אפשר לסמוך על הרשויות המקומיות שיידעו כיצד לפעול מה לפתוח וכיצד. נוכל ככה הרבה יותר מהר לצאת מתפיסת שכבות הזאת שחונקת את החיים שלנו. הגיע הזמן לדיון הפרטני והוא חייב להסתכל על כל הרספקטים של החיים בעידן הקורונה".