משלחת מטעם ארגון הבריאות העולמי ביקרה היום (שני) בסין, על מנת לחקור את מקורות התפרצות נגיף הקורונה. במסגרת זו, נעשו ביקורים בבתי חולים מקומיים, במעבדות ובשווקים, בדגש על עיר התפרצות הנגיף - ווהאן.

במהלך הביקור, צוות המומחים בחרו שלא להשיב על שאלותיהם של עיתונאים, שהתאספו מסביבם בעת כניסתם לשוק. בהמשך, דיפלומטים מקומיים הדפו את האשמות כלפי סין בפני התקשורת, לפיהן השוק בווהאן היווה מקור התפרצות, ואף הביעו תמיכה בתאוריות לפיהן מקורו של הווירוס כלל לא מסין.

ביקור משלחת ארגון הבריאות העולמי במרכז רפואי בווהאן (צילום: רויטרס)

בכירה מטעם הארגון, מריה ואן קרחובה, הודיעה במהלך הביקור כי נוהלו שיחות פרודוקטיביות עם העמיתים הסינים, והגדירה זאת כ"ביקור טוב מאוד". המשלחת שהגיעה מטעם הארגון נערכה לכך ימים קודם, באמצעות ימי בידוד.

במהלך חודש ינואר, אושרה כניסתם של המומחים למטרה זו, אך בפועל, מוטל ספק באשר לאמינות הממצאים שיתגלו שם. זאת בעקבות המאמצים הסינים להסתיר מידע על תחילת המגיפה, שכללו מעצרי עיתונאים ורופאים לאורך התקופה. באחד מהמקרים, היתה זו העיתונאית זאנג זאהן, שלפני כמה חודשים נגזר עליה עונש מאסר של ארבע שנים, לאחר שנמנתה בין הראשונות לדווח על פרוץ הנגיף בעיר ווהאן. 

חברי המשלחת מטעם ארגון הבריאות העולמי יוצאים מבית החולים בווהאן (צילום: REUTERS/Thomas Peter)
חברי המשלחת מטעם ארגון הבריאות העולמי יוצאים מבית החולים בווהאן (צילום: REUTERS/Thomas Peter)