זן דלתא של נגיף הקורונה ממשיך להשתולל ברחבי העולם ותורם לעלייה משמעותית במספר מקרי ההידבקות במדינות רבות, על אף המאמצים לזרז את ההתחסנות בקרב התושבים.

מספר המקרים החדשים בארה"ב זינק בשבוע החולף ב־10% בהשוואה לשבוע הקודם. במרכז לבקרת מחלות ציינו כי יש קרוב לאלף מחוזות ברחבי המדינה עם פחות מ־30% התחסנות, ובכך הם פגיעים יותר לזן דלתא המדבק.

הנשיא ג'ו ביידן הודה ביום שישי כי הוא חושש מההשפעות של זן דלתא. "אני מוטרד שאנשים שלא התחסנו יידבקו בזן ויפיצו אותו לאחרים שלא התחסנו", אמר לעיתונאים בבית הלבן. 

ג'ו ביידן (צילום:  REUTERS/Tom Brenner)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

רוסיה דיווחה אתמול על 697 מקרי מוות חדשים, שיא מאז פרוץ המגיפה, ועל יותר מ־24 אלף מקרי הידבקות, יותר מ־7,400 מהם במוסקבה.

ראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין עדכן אתמול כי מספר התושבים שקיבלו לפחות מנה אחת של חיסון הגיע ליותר מ־2.7 מיליון בני אדם, כאשר קצב ההתחסנות היומי עומד על כ־60 עד 70 אלף בני אדם. 

בבריטניה נערכים להסרת המגבלות ב־19 ביולי, על אף העלייה המתמשכת במספר מקרי ההידבקות בשל נגיף דלתא, עם יותר מ־20 אלף נדבקים חדשים בכל יום.

אתמול פורסם כי מחוסנים שקיבלו את שתי המנות יוכלו להיות פטורים מחובת בידוד גם אם נחשפו לחולה מאומת, כאשר בממשלה מעריכים כי על אף שעלולה להיות עלייה במספר ההידבקויות, היא לא תשפיע על פעילות העסקים ומערכת החינוך. עד כה חוסנו 85.5% מכלל האוכלוסייה הבוגרת בבריטניה, כולל 63.1% שקיבלו את שתי המנות.

ביום שישי נועד ראש הממשלה בוריס ג'ונסון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על החלטתן של גרמניה ומדינות נוספות באיחוד האירופי להקשות על כניסתם של אזרחים בריטים בשל העלייה בתחלואה.

בתום הפגישה, אותתה מרקל כי ההנחיות צפויות להשתנות. "אנחנו בוחנים כל הזמן את הנחיות הנסיעה שלנו ואנחנו חושבים שבעתיד הנראה לעין, מי שקיבלו שתי מנות חיסון יוכלו לנסוע שוב בלי להיכנס לבידוד", אמרה מרקל.