בכיר בחברת התרופות "פייזר" הודיע הלילה (שישי) כי החברה מתכננת לבקש ממנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישור חירום עבור מנת הדחף (בוסטר) של החיסון לקורונה שפיתחה כבר בחודש הקרוב, במטרה להעניק הגנה חיסונית טובה יותר מפני זן הדלתא.

המדען הבכיר של יצרנית התרופות הסביר כי ההחלטה התקבלה בהתבסס על עדויות לסיכון גדול יותר להדבקה חוזרת במשך שישה חודשים לאחר קבלת החיסון  ובשל התפשטות גרסת הדלתא המדבקת ביותר. הנתונים עליהם התבססה פייזר נאספו בישראל ומהם עולה כי הירידה המדווחת ביעילות החיסון בישראל הופיעה בעיקר בקרב נדבקים שחוסנו בינואר או פברואר. 

"חיסון פייזר פעיל מאוד כנגד גרסת הדלתא", אמר הבכיר בראיון, אך הסביר כי לאחר חצי שנה, לדבריו, "סביר להניח שהסיכון להדבקה מחודשת עולה ככל שרמת הנוגדנים, כפי שנחזה, הולכת ופוחתת". הוא הוסיף כי נתונים מוקדמים ממחקרי החברה עצמה מראים כי מנת דחף שלישית מייצרת רמות נוגדנים הגבוהות פי חמישה עד עשרה מאשר לאחר המנה השנייה, מה שמרמז כי מנה שלישית תציע הגנה מבטיחה.

לדבריו, מספר מדינות באירופה ובמקומות אחרים כבר פנו לפייזר בכדי לדון בחיסוני הדחף, וציין כי חלקן עשויות להתחיל לחסן במנה השלישית עוד לפני אישור אמריקאי פוטנציאלי. הוא הוסיף כי הוא מעריך שמנת הבוסטר חשובה במיוחד בקבוצות גיל מבוגרות.

‏ה-FDA וה-CDC אמרו בהצהרה משותפת בתגובה על הודעת פייזר כי "אמריקאים שהתחסנו לחלוטין אינם זקוקים כעת למנת דחף של החיסון". עם זאת, הארגונים הודיעו כי הם מוכנים לשקול מנות נוספות של חיסון אם וכאשר המדע יוכיח שהן נדרשות.