ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, הודיעה היום (שני) על הארכת הסגר ברחבי המדינה בעקבות התפרצות זן הדלתא. המהלך מגיע בצל ביקורת גוברת על מדיניות הקורונה של הממשלה, שעד כה זכתה לשבחים ברחבי העולם. 

היום נרשמו 35 מקרי הידבקות חדשים, ובכך עלה מספר הנשאים החיוביים בהתפרצות החדשה ל-107 בני אדם בשבוע האחרון. בשל כך, החליטה הממשלה כי הסגר ברחבי המדינה יוארך בשלושה ימים נוספים עד 27 באוגוסט, בעוד שהסגר באוקלנד, מוקד ההתפרצות, יישאר בתוקף לפחות עד 31 באוגוסט. "אנחנו עדיין לא מאמינים שהגענו לשיא ההתפרצות הזו, או אפילו לקצה שלה", הודתה ארדרן.

ניו זילנד זכתה לשבחים במשך השנה וחצי האחרונה על יכולתה להתמודד בהצלחה עם המגיפה ששיתקה רבות ממדינות העולם. המדינה אף רשמה שישה חודשים ללא מקרה הידבקות אחד, עד השבוע שעבר. אולם, ההתפרצות הנוכחית החלה לעורר ביקורת פנימית בתוך הממשלה ומחוץ לה. "דלתא מעלה שאלות רציניות שנצטרך להתמודד איתן", הודה כריס היפקינס, השר הממונה על המאבק במגפה: "זה לא כמו משהו שהתמודדנו איתו במגפה עד כה וזה משנה הכל". 

"ניו זילנד לא הייתה מוכנה להגעתו של זן דלתא כי הלייבור לא הצליחו להראות את הצורך הדחוף בחיסונים שתושבי ניו זילנד זכאים להם", תקפה יו"ר האופוזיציה, מנהיגת המפלגה הלאומית ג'ודית קולינס, על רקע הנתונים כי כ-80 אחוז מהתושבים עדיין לא מחוסנים באופן מלא. ראש הממשלה ארדרן הבהירה כי היא נחושה להמשיך באסטרטגיה שנועדה "להכחיד את הנגיף", אולם הודתה כי ייתכן שלא יהיה מנוס מחיים לצד הקורונה: "הגישה שלנו היא להמשיך ולהקשיב למומחים, תמיד ללמוד ותמיד להתאים עצמנו", אמרה.