חשש מהתפרצות נרחבת של נגיף הקורונה בכפר האולימפי בטוקיו בעיצומם של המשחקים הפראלימפיים אחרי שזוהו לפחות שלושה מקרים בקרב המשלחות ביומיים האחרונים, כאשר ממשלת יפן הודיעה על הרחבת מצב החירום למחוזות נוספים. 

הוועדה המארגנת של המשחקים הפראלימפיים שנפתחו שלשום הודיעה אתמול כי שני אתלטים אובחנו אתמול כנשאים חיוביים, יממה אחרי שהמשלחת האולימפית של בריטניה דיווחו כי חבר בצוות האימון של נבחרת הטניס על כיסאות גלגלים נמצא בבידוד אחרי שנדבק בנגיף. 

בסך הכל התגלו עד כה 16 מקרים חיוביים, חמישה מהם היו בכפר האולימפי שמשמש בועה עבור המשלחות המשתתפות, ויתר המאובחנים החיוביים היו בקרב עובדי קבלן, אנשי צוות ואיש תקשורת אחד.

"נראה שהמקרים החיוביים הגיעו מענפי ספורט שונים ומארצות שונות", אמר דובר הוועדה המארגנת מאסה טקאיה. "המומחים יגידו אם מדובר באשכול של התפרצות. נמשיך להקשיב לעצתם ונספק מידע מדויק לתקשורת".

אתמול דיווחו הרשויות ביפן על 21,570 מקרי הידבקות חדשים ו־42 מקרי מוות נוספים על רקע התפרצות גל תחלואה בשל זן דלתא. בשל כך החליטה הממשלה להוסיף שמונה מחוזות נוספים להכרזה על מצב החירום, שמכסה כעת 21 מתוך 47 מחוזות המדינה. "המשימה החשובה ביותר היא לחזק את מערכת הבריאות", אמר שר הכלכלה יסוטושי נישימורה.

בתוך כך, סין האשימה אתמול את ארה"ב ב"רדיפה פוליטית" ובאחריות למגיפת הקורונה, אחרי שהנשיא ג'ו ביידן קיבל את דוח קהילת המודיעין על מקורות ההתפרצות, ולפיו לא ניתן לפסול את האפשרות של דליפת הנגיף ממעבדה בווהאן בשל חוסר שיתוף הפעולה מצד בייג'ינג.

"להפוך את סין לשעירה לעזאזל לא ילבין את ארה"ב", התריס פו קונג, מנכ"ל המחלקה לבקרת נשק במשרד החוץ. "אם הם רוצים להאשים את סין ללא בסיס, כדאי שיהיו מוכנים להתקפת נגד מסין. אם ד"ר תיאדורוס (גברה־יסוס, מנהל ארגון הבריאות העולמי) מאמין שאסור לפסול את התיאוריה של דליפה ממעבדה, הוא צריך ללכת לשם, למעבדות של ארה"ב".