גורמי המודיעין בבריטניה עדכנו את שרי הממשלה כי סוכן רוסי גנב את פרטי העיצוב של החיסון נגד קורונה של אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד, ובעקבות זאת פותח חיסון ספוטניק 5 הרוסי. כך נטען אתמול בתקשורת הבריטית.

הצהובונים "הסאן" ו"דיילי מייל" ציטטו גורמי ביטחון שסיפרו כי יש ראיות שסוכן שפועל בשירות הביון הרוסי בבריטניה הצליח להשיג באופן פיזי את המידע החיוני מתוך מעבדה של אסטרהזניקה והבריח אותו לרוסיה. אולם, עדיין לא ברור אם הוא לקח מסמך או מבחנה עם החיסון.

השר במשרד הפנים דמיאן הינדס נמנע מלהתייחס לפרטים, אולם לא הכחיש אותם. "אפשר להניח שיש מדינות זרות שכל הזמן מעוניינות לשים את ידיהן על מידע רגיש, כולל לעתים סודות מסחריים, לעתים מדעיים, קניין רוחני, ומנסות לעשות את זה דרך מרחב הסייבר באופן שונה מכפי שהיה בעבר, ואנחנו צריכים להיות ערניים לזה", אמר בראיון ברדיו.

בשנה האחרונה הועלה חשד כי רוסיה הצליחה להשיג מידע על פיתוח החיסון של אסטרהזניקה ואוקספורד, וביולי אשתקד הכריזו שירותי הביטחון של בריטניה כי יש "95% סבירות" שהאקרים רוסים פרצו למפתחי החיסון בבריטניה. החשדות עלו בשל הטכנולוגיה הזהה של שני החיסונים, ומאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הכריז על פיתוח החיסון כחודש בלבד לאחר שאסטרהזניקה ואוקספורד הכריזו על תחילת הניסויים הקליניים בבני אדם.