המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDCׂ) המליץ הלילה (רביעי) לאשר את חיסוני הילדים של פייזר נגד הקורונה לגילי 11-5. בעקבות כך, מבצע החיסונים יחלו כבר בימים הקרובים. מנתוני ה-CDC עלה כי מיליון מנות חיסון יכולות למנוע בין 80 ל-226 מקרי אישפוז של ילדים באותם הגילאים. לאחר האישור, כ-28 מיליון ילדים אמריקאים יהיו זכאים להתחסן. 

בתגובה להמלצה, אמרה מנהלת ה-CDC, רושל ולנסקי, כי "ההשלכות של הקורונה עבור הילדים עלול להיות הרסני הרבה יותר מאשר מחלות רבות אחרות שבגינן אנו מחסנים אותם". כמו כן ציינה ולנסקי כי לסגירת בתי הספר היו השפעות מזיקות על בריאות הנפש והחוסן החברתי של הילדים. "לחיסון הילדים יש את הכוח לשנות את זה", אמרה. 

"יש לי אחריות, לכולנו יש אחריות, להפוך את החיסון לזמין עבור הילדים ועבור הוריהם", אמרה ד"ר בת' דל מבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסטית וושינגטון וחברת פאנל המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, והוסיפה כי "יש לנו הוכחות שהחיסון יעיל וביטחון. ניתחנו ובדקנו את כל הסיכונים לצד התועלת. יש הורים רבים שבאמת זועקים ורוצים לחסן את ילדיהם".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התייחס להחלטת ה-CDC ואמר כי זו "נקודת מפנה במלחמה נגד הקורונה". לדבריו, "התוכנית תפעל במלואה החל מה-8 בנומבר. הורים יוכלו להביא את ילדיהם לבתי המרחקת, רופאי הילדים ובית הספר כדי להתחסן. יש לכולנו אחריות". 

אישור ה-CDC מגיע לאחר שביום שישי האחרון אישר מינהל המזון והתרופות האמריקאי את השימוש בחיסון נגד קורונה מתוצרת חברת פייזר גם אצל ילדים בני 5־11 לשימוש חירום. כמו כן, המינהל קבע בהמשך להחלטת המומחים כי מינון של שליש מחיסוני המבוגרים הוא בטוח עבור הילדים ויעיל עבורם במניעת הדבקה ותחלואה בנגיף. 

נכון להיום, מדינות מועטות ובינהן סין, קובה והאיחוד האמירויות, אישרו עד כה את חיסוני הילדים בקבוצת גילאים זהה. ביום חמישי הקרוב יערוך משרד הבריאות דיון פתוח בנושא מתן החיסונים לילדים בגילאי 5-11. שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, חברת קבינט הקורונה אמרה: "מברכת את גורמי המקצוע במשרד הבריאות על ההחלטה לקיים את הדיון בנושא חיסוני הילדים בצורה שקופה לציבור. כך ראוי וכך נכון. זו הדרך לבניית אמון עם הציבור".