מחקר של משרד הבריאות בבריטניה מצא היום (חמישי) כי עשרה שבועות לאחר מנת דחף החיסון נגד הקורונה של חברת פייזר, ההגנה מפני זן האומיקרון פוחתת ל-45% מ-70%. 

המדענים הבריטים בדקו למעלה ממאה אלף מאומתים לווריאנט דלתא וקרוב ל-69 אלף מאומתים לאומיקרון שחוסנו בשני חיסונים של פייזר, מודרנה או אסטרהזניקה, עם מנת דחף של פייזר ומודרנה. מהבדיקה עלה כי מקבלי המנה השלישית של פייזר נותרו על הגנה של 70% ורק לאחר כעשרה שבועות ירדה רמת ההגנה. מנגד, ההגנה של מחוסני מודרנה נותרה על על 70% גם 9 שבועות.

בריטניה שוקלת ללכת בעקבותיהן של גרמניה וישראל ולהתחיל במתן מנת חיסון רביעית לאוכלוסיות בסיכון, על מנת לעצור את התפשטות האומיקרון - כך דווח הבוקר ב"טלגרף".

על פי הדיווח, צוות מומחים מקומי המליץ על מתן המנה הנוספת ואמר כי היא תגביר את רמת החיסוניות עבור בעלי מערכת חיסונית מוחלשת, ותקל על העומס בבתי החולים. פרופ' אנתוני הארנדן, סגן נשיא צוות המומחים, אמר: "אנחנו צריכים עוד נתונים. התנאים אצלנו שונים לעומת ישראל ואנחנו צריכים לראות מהי האפקטיביות שלו".

קורונה בבריטניה (צילום: רויטרס)
קורונה בבריטניה (צילום: רויטרס)

בתוך כך, בכיר במשרד הבריאות בממלכה אמר מוקדם יותר היום לרשת "סקי ניוז" כי ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, לא צפוי להטיל הגבלות חדשות לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה. כזכור, שר הבריאות הבריטי סג'יד ג'וויד הפציר בתושבים לנהוג בזהירות ולשקול אם להשתתף במסיבות חג המולד בסוף השבוע הקרוב, כאשר הוא מבהיר כי הממשלה לא תטיל סגר במהלך החג.

ג'וויד רמז כי ישנה אפשרות שיוחלט על מגבלות נוספות באנגליה עוד לפני חג המולד, וזאת בשל קצב ההדבקה המהיר של האומיקרון. "אנחנו בוחנים את המצב, הוא נע במהירות גבוהה", אמר בשיחה עם ה־BBC. "יש המון אי־ודאות, יש פערים במידע, אבל אנחנו חייבים לעבוד לפי המידע שיש לנו".

מנגד, בסקוטלנד הודיעו כי החל מיום שני הבא ולמשך שלושה שבועות יסגרו מועדוני הלילה. בנוסף לכך  כבר בסוף השבוע של חג המולד צפויים להיות הגבלות על מקומות אירוח במדינה. ההכרזה של סקוטלנד מצטרפת להודעות דומות של וויילס וצפון אירלנד.