התפשטות האומיקרון בעולם: בריטניה ממשיכה להתמודד עם גל התחלואה באומיקרון הפוקד אותה, כאשר הערב (שבת) על פי נתונים רשמיים במדינה, נשבר שיא נוסף של 162,572 נדבקים ביממה. זאת בנוסף ל-154 מתים ביממה. 

על פי הרישום במדינה, ספירת הנדבקים כוללת לרוב גם את סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד, אך הפעם לא כך הדבר, בשל פערים בספירה במהלך סוף השבוע וחגיגות השנה החדשה. אלא שעל אף מספר הנדבקים הגבוה, מספר החולים המאושפזים ומספר המתים לא עלו באופן חריג בהשוואה לגלי תחלואה קודמים. 

הגבלות קורונה באירופה עקב התפשטות האומיקרון (רויטרס)

הרשויות בצרפת דיווחו על 219,126 מאומתים ביממה האחרונה, היום הרביעי ברציפות בו מספר הנדבקים חוצה את ה-200 אלף, בעוד אלפים נמצאים בבתי החולים בעקבות הנגיף. באיטליה, על פי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 141,262 נדבקים, ודווח כי מתו 111 בני אדם.

אוסטרליה פתחה את השנה האזרחית החדשה, עם שיא מאומתים המתנקז ברובו במזרח המדינה: ניו סאות' ויילס וויקטוריה, המדינות המאוכלסות ביותר באוסטרליה, מנו שיאי תחלואה של 22,577 ו-7,442 נדבקים בהתאמה, כך על פי נתוני משרד הבריאות.

כלל מדינות אוסטרליה, מלבד אוסטרליה המערבית, מתמודדות עם התפשטות הקורונה והאומיקרון בשל שיעור המתחסנים הגבוה יחסית. אלא שבמהלך חגיגות חג המולד, מספר המאומתים הוכפל פיי שלוש בניו סאות' ויילס.

המונים באוסטרליה מוחים על תקנות הקורונה (צילום: AAP/James Ross via REUTERS)
המונים באוסטרליה מוחים על תקנות הקורונה (צילום: AAP/James Ross via REUTERS)