הרשויות בהונג קונג הורו להשמיד אלפי אוגרים ויונקים קטנים נוספים ברחבי העיר אחרי שהתגלה חשד גבוה למקרה ראשון של אדם שחלה בנגיף הקורונה אחרי שנדבק מאוגר.

מוקד ההתפרצות הוא בחנות חיות בקוזווי ביי, אזור המסחר המרכזי של הונג קונג. אחת העובדות (23) נדבקה השבוע בנגיף הקורונה ובדיקות זיהו כי מדובר בזן הדלתא, המקרה הראשון בעיר מזה שלושה חודשים. החשד המרכזי היה כי מקור ההדבקה היו האוגרים שנמכרים בחנות, מאחר שהרצף הגנטי של הנגיף שהתגלה תאם את הגנים שנפוצים בפקיסטן ובאירופה והאוגרים מיובאים מהולנד.

בדיקות שנעשו לאוגרים, צ'ינצ'ילות וארנבים שנמכרים בחנות איתרו 11 דגימות חיוביות של אוגרים עם רצף גנטי זהה לזן הדלתא שהתגלה בעובדת. בשל כך, יש סבירות גבוהה שמדובר במקרה הראשון של הידבקות מאוגר בעולם והראשון של העברת הנגיף מחיה לאדם בהונג קונג.

הנגיף זוהה גם אצל אישה בת 67 והיום התברר כי גם בעלה נדבק. לפי הרשויות, בתה של האישה רכשה אוגר בחנות הנגועה ב-4 בינואר וכעבור ארבעה ימים הגיעה האישה לחנות כדי להחליף כלוב ולרכוש מזון, והעובדת החולה היא שלקחה ממנה כסף.

לנוכח החשדות, הוחלט כי כאלפיים אוגרים יומתו, כולל האוגרים שנמכרים בחנויות בהונג קונג, והתושבים נקראו להביא לרשויות אוגרים שנקנו מאז 22 בדצמבר. כמו כן, יומתו כל הארנבים והצ'ינצ'ילות בחנות הנגועה ובמחסן שלה, וזאת על אף שהבדיקות שלהם יצאו שליליות. כמו כן נאסר על ייבוא החיות הקטנות ועל מכירתן. 

מושלת הונג קונג, קארי לאם, הביעה חשש כי הזיהוי של זן הדלתא יחריף את המצב בעיר, שמתמודדת כעת גם עם עלייה במקרי ההידבקות באומיקרון. "אנחנו מודאגים שיש סיכון לשני ווריאנטים שמתפשטים בו זמנית", אמרה. "הסיכון לגבי חנות החיות הוא שמדובר במקרה שקשור לבעלי חיים עם יותר מעשרה סניפים ברחבי הונג קונג".