נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר הלילה (בין ראשון לשני) בראיון לערוץ התקשורת האמריקאי CBS כי "מגיפת הקורונה הסתיימה". עם זאת, הוא הודה: "עדיין יש לנו בעיה עם הקורונה". כל זאת, בעוד שארה"ב ממשיכה להתמודד עם זיהומי הווירוס שהורגים מאות אמריקאים ביום.

מומחי בריאות בארה"ב מזהירים: "הקורונה עדיין כאן, פנינו לעונה קשה"
פרויקטור הקורונה מעריך: האם אנו נמצאים בפתחו של גל קורונה חדש?

הנשיא אמר לערוץ התקשורת: "אנחנו עדיין עובדים הרבה על הטיפולים בווירוס, אבל המגיפה הסתיימה. אם תשים לב, אף אחד לא לובש מסכות. נראה שכולם במצב די טוב, ולכן אני חושב שזה משתנה".

בשבוע שעבר הכריז ארגון הבריאות העולמי שסופה של המגיפה "נמצא באופק", לאחר שחשף כי מקרי המוות בשבועיים האחרונים היו ברמה הנמוכה ביותר מאז מרץ 2020. בתוך כך, הארגון הזהיר כי נגיף הקורונה עדיין מהווה "מצב חירום עולמי חריף" והדגיש כי במהלך שמונת החודשים הראשונים של 2022 יותר ממיליון אנשים מתו מהוירוס.

בארה"ב, שיעור המגיפה הצטמצם באופן משמעותי מאז תחילת כהונתו של ביידן, מכיוון שטיפול משופר, תרופות וחיסונים הפכו לזמינים יותר. עם זאת, על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, כמעט 400 אנשים ביום ממשיכים למות בכל יום מהווירוס בארה"ב.

כזכור, ביידן בילה יותר משבועיים בבידוד בבית הלבן בזמן שחלה בקורונה בחודש יולי. אשתו, ג'יל, נדבקה בנגיף באוגוסט. ביידן אמר שהמקרים הקלים היו עדות לשיפורים בטיפול במהלך כהונתו. הוא ביקש מהקונגרס מימון נוסף של 22.4 מיליארד דולרים כדי להתכונן לעלייה פוטנציאלית של הוירוס בסתיו.