לאחר שבסין הודו כי המספר הכולל של מקרי המוות בשל הקורונה במדינה הגיע למספר "עצום", היום (שלישי) נחשפות עדויות חדשות וקשות על טיפולה של המדינה בכמות המתים הגדולה, ובתקנות הדרקוניות כלפי המשפחות האבלות. האזרחים מעידים כי סין "איבדה שליטה" על כמות המתים.

"יש לנו מזל שאנחנו בחורף", סיפר תושב שנגחאי שקרוב משפחה שלו נפטר לאחר שנדבק בנגיף. הוא סיפר על החוויה הקשה שעברה המשפחה, כשחיכתה בתור של יותר מ-300 משפחות, כדי להיפרד מבן משפחתם בפעם האחרונה. על פי הדיווחים, יותר מ-500 גופות נשרפו בקרמטוריום באותו היום, פי חמישה יותר מביום רגיל. לאחר שעות של המתנה, כל משפחה קיבלה 10 דקות בלבד על מנת להתאבל.

התפרצות קורונה בסין (צילום: רויטרס)
התפרצות קורונה בסין (צילום: רויטרס)

תושב שנגחאי אחר סיפר, כי "כל המערכת משותקת כרגע, התור למשרפה עמוס יותר ממה שניתן להתמודד עמו". סצנות דומות מתרחשות בבתי הלוויות בכל רחבי סין, שם ניתן לראות אלפי משפחות אבלות ועובדים מותשים, המספרים על הטרגדיה האמיתית של הקורונה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

בבירה בייג'ינג, שם הממשל המקומי הודיע על שיא נדבקים בהתפרצות הקורונה, מנעה המשטרה מאזרחים רבים להגיע לבתי ההלוויות. הלשכה לעניינים אזרחיים בדרום מזרח המדינה, אמר לתקשורת הסינית כי "בית ההלוויות הראשי פועל מסביב לשעון, עם 150-140 גופות שנשרפות מדי יום, לעומת 40 בלבד בעבר".

עוד על פי העדויות, אחד התושבים שאביו נפטר סיפר כי "ניסיתי מספר פעמים להביא את גופת אבי למשרפה. הקו החם של שירותי ההלוויה אמר כי כל משבצות השריפה מלאות עד אחרי השנה החדשה. מכיוון שהחוק הלאומי לא מתיר לאחסן בבתי החולים מתים שמתו ממחלות זיהומיות, אשרוף את גופת אבי בשכונה. אם יש למישהו בעיה, הוא מוזמן להתקשר למשטרה".

התפרצות קורונה בסין (צילום: רויטרס)
התפרצות קורונה בסין (צילום: רויטרס)

כאמור, פקידים סינים הודו היום כי המספר הכולל של מקרי המוות בשל קורונה במדינה הוא לדבריהם "עצום", ואף ככל הנראה שכ-70 אחוזים מ-25 מיליון תושבי שנגחאי נדבקו במהלך החודש האחרון בו חל זינוק חד במספר המאומתים. העלייה התלולה במספר המאומתים הגיעה לאחר שמדיניות המחמירה של סין "אפס הדבקה" הופסקה לחלוטין לאחר מחאות רבות, וכעת נראה שהדבר גורם למצב בו בתי החולים והמשרפות במדינה תחת קריסה.

בהודאה נדירה, פקידי משרד הבריאות בסין אמרו כי "המדינה רואה עלייה במספר המונשמים ובמספר ההרוגים". אולם, הם ניסו להקטין את אמירתם בכך שהשוו את המצב הקשה בסין ביחס למדינות אחרות בעולם בהם אין עלייה במספר המאומתים.