ראשי מערכת הבריאות בארה"ב אמרו לבית הלבן כי אין מספיק מידע בכדי להמליץ לציבור הרחב להתחסן במנה שלישית נגד קורונה, כך דווח היום (שישי) בניו יורק טיימס. בתוך כך, המומחים ממליצים לחסן במנת הבוסטר רק אוכלוסיות סיכון מסוימות. בתוך כך, גורם מעורה בפרטים אמר כי ארה"ב תעניק רק מנוח חיסון של פייזר במסגרת מבצע החיסון השלישי.

לדבריהם, הם זקוקים לעוד זמן על מנת לבחון את כל המידע הדרוש. זאת, ברקע כוונת ממשל ביידן להרחיב את מבצע החיסונים בסוף החודש.  לצד זאת, גורמים במנהל המזון והתרופות והמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן אמרו לרכז תחום הקורונה בבית הלבן כי ייתכן שהסוכנויות יוכלו להעניק המלצה לחיסון שלישי בסוף ספטמבר לאוכלוסיות מסוימות שקיבלו בעבר את החיסון של פייזר.

לשאלת הפגישה, אמר דובר הבית הלבן כי, "תמיד אמרנו שנעקוב אחר המדע, וכל זה חלק מתהליך שמתנהל כעת", והוסיף כי הממשל ממתין ל"סקירה ואישור מלא" של גורמי הבריאות.

כזכור, לפני כשבועיים ארצות הברית הודיעה היום כי תחל לחסן את אזרחיה במנת חיסון שלישית נגד הקורונה. על פי ההודעה, תאריך היעד לתחילת חיסון כלל האוכלוסייה הוא ב-20 בספטמבר.

המדענית הראשית של ארגון הבריאות העולמי, סומיה סוומינתן, הודיעה כבר אז  כי החיסון לקורונה מונע עליה בתחלואה ובתמותה מזן הדלתא. עם זאת, הבהירה כי אין נתונים המוכיחים כי מנת הדחף נחוצה. גם יועצת הארגון הביעה את עמדתה באשר לחיסון הבוסטר, ואמרה: "ישנם מספיק חיסונים בעולם, אך הם לא מגיעים למקומות הנכונים וגם לא בסדר הנכון".