ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בה תקף באופן חריף את שר האוצר, יאיר לפיד ושרת המשפטים, ציפי לבני, אשר לטענתו ניסו לבצע הפיכה ולהדיח אותו מראשות הממשלה. 




כצפוי, נתניהו הפיל את האשמה על לפיד, אשר מצידו ישב בזמן זה בביתו ביחד עם שאר חברי סיעת "יש עתיד", אשר החליטו להתפטר לאלתר מתפקידם. הפיטורים צפויים להיכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב.




נתניהו פתח ואמר: "אני פונה אליכם הערב כי במצב הנוכחי מתוך הממשלה הנוכחית, אי אפשר להנהיג את המדינה, האחריות שלי בתור רה"מ היא להנהיג, לפתח את הכלכלה, להוריד את יוקר המחייה ולחזק את הביטחון. עשיתי זאת במשך 4 שנים רציפות בממשלה הקודמת, זאת היתה אחת הממשלות הטובות ביותר בתולדות ישראל, לא פסלנו שום חלק של העם, ממשלת אחדות אמיתית שעשתה המון כבישים, מחלפים, גדר הפרדה, שבלמה את הההסתננות, רפורמה בסלולר, הקמת ב"יס לרפואה בגליל, תוך כדי מאמץ אדיר למנוע מאיראן לממש את תוכנית הגרעין. בממשלה הנוכחי, הרבה יותר קשה לעשות דברים. את צוק איתן הובלנו שר הביטחון ביחד עם הרמטכ"ל בנחישות. לא שעיתי לשום רעש מרעשי הרקע, פעלתי תוך כדי שמירה על אזרחי ישראל.




נתניהו הוסיף: "בממשלה הזאת זה היה הרבה יותר קשה. קשה לעשות את כל הדברים האחרים כדי לדאוג לאזרחים. הממשלה הנוכחית, מיום היוולדה היתה ממשלה לעומתית. היא נכפתה עלי בגלל תוצאות הבחירות כי הליכוד לא קיבל מספיק מנדטים. מהרגע הראשון, ומסיבות אחרות, היו בממשלה הזאת חיכוכים וטיעונים מנוגדים. היא התנהלה תחת אולטימטומים ואיומים, התקפות בלתי פוסקות, כולל עליי כמי שעומד בראשה".




ביום הקמת הממשלה קבעתי שלושה עקרונות שיש עליהם הסכמה לאומית רחבה: "מדיניות תקיפה נגד איראן, תביעה מהפסלטינים להכרה בישראל, מדיניות ברורה בעד בנייה בירושלים. תראו כיצד לבני ולפיד התייחסו לזה. חצי שנה לאחר הקמת הממשלה לפיד אמר: "אני שמח לשמוע מנגינה חדשה מאיראן. שבוע לאחר מכן, כשהוריתי למשלחת ישראל באו"ם להחרים את נשיא איראן, אמר לפיד: "החרמת נאום רוחאני היא טעות, בריאיון אחר הוא אמר: "אין צורך להכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי. לפני חודש הוא אמר שהוא מתנגד לבנייה יהודית בירושלים".




"ציפי לבני, שותפתו לדיל הפוליטי, הצטרפה אליו ואמרה שהבנייה בירושלים היא חסרת אחריות. היא האחרונה שיכולה להטיף למישהו על אחריות. במאי היא נפגשה עם אבו מאזן, בניגוד להנחייתי המפורשת. בעודה מכהנת היא אמרה שהחרם שלי על אבו מאזן טיפשי ואף תקפה את הממשלה בראשותי. לפיד ולבני הציגו פוליטיקה ישנה. בשבועות האחרונים היא רצתה להדיח את הממשלה ושר האוצר, שנכשל בניהול הכלכלה, חובר אליה בניסיון פוטש. ככה אי אפשר להנהיג מדינה".




"על כן, לפני זמן קצר הוצאתי מכתבי פיטורין ללפיד ולבני. צריך להביא להתנהלות יציבה. החלטתי לפעול וללכת לבחירות על מנת לקבל את אמון העם. לא אסבול אופוזיציה בתוך הממשלה. לא אסכים לכך ששרים מתוך הממשלה תוקפים אותה משיקולים פוליטיים וחוסר אחריות לאומית. אתם תראו ממשלה טובה ויציבה יותר, שניתן יהיה למשול ולהנהיג את המדינה בשיתוף פעולה של כל חבריה".




"זה לא דבר פשוט עבורי מה שאני עושה כאן הערב, אבל הוא עיקבי. בשנת 2000 ויתרתי על אפשרות להיות רה"מ כי לא היה לי את הרוב הדרוש בכנסת, את המנדטים הדרושים למשילות אמיתית. וגם היום אני לוקח סיכון אישי לטובת המדינה. בחירות דחופות זה לא דבר טוב, אבל מה שקורה כעת גרוע שבעתיים. צריך לקיים בחירות ולהקים ממשלה חזקה ומאוחדת. מי שרוצה רה"מ מהשמאל, יכולים לבחור מהשמאל. מי שרוצה ראש ממשלה חזק מהימין-מרכז, אני מבקש ממנו לבחור בליכוד כדי לתת לי מנדט אמיתי".




על דיל פוליטי עם ש"ס ויהדות התורה אמר נתניהו: "אין לי הסכם עם החרדים. מי שמאשים אותי בזה ניסה לעשות זאת בעצמו. אין ממשלה חליפית ללא החרדים. אני ביקשתי מן היום הראשון להקים ממשלת אחדות רחבה. לא הצלחתי. לא איפשרו לי. קראתי שוב לממשלה רחבה בצוק איתן ושוב לאחר הפיגוע בבית הכנסת. אני בהחלט מעוניין להכניס את החלקים השונים של העם".