דויד בוטנרו, מנכ"ל ומייסד אָסקימו מארח באולפני אסקימו TV את פאנל המומחים של עולם העסקים הקטנים והבינוניים בישראל: משה חרלופסקי – מנכ"ל "BizMakeBiz", ארגון העסקים הקטנים בישראל, עו"ד ונוטריון מריון בנדורי, ואסנת ברק – יזמית ואשת עסקים.

משה חרלופסקי פותח ומספר לנו על האתגר הכי גדול בעיניו שמולו עומד בעל העסק והוא פשוט להתפרנס. כנראה שזה לא כל כך פשוט.
בעיה מאד נפוצה של עסקים חדשים היא שבעל העסק, שיכול להיות איש מקצוע מאד מוכשר וטוב בתחומו, לא מצליח לנהל את העסק שפתח מאחר והוא אינו טוב בניהול עסקים ועוד גרוע מכך, הוא אינו מצליח לקחת את העזרה המקצועית שלה הוא זקוק בכדי להרים את העסק.

עוד בעיה שמעלה משה היא שבעצם בעל העסק לא זוכה יותר להתעסק במקצוע שאהב ב100% מהזמן מאחר ועכשיו הוא עסוק בניהול העסק, דבר שעלול ליצור גם תסכול.
כעת שהוא בזכות עצמו, בעל העסק החדש עלול להרגיש בדידות. הוא לבדו במערכה וכעת אין מחלקת רווחה שתדאג לו ואין מנהל שניתן להסתמך עליו באחריות. כעת הוא כל המחלקות כולן.
עו"ד מריון בנדורי מוסיפה ואומרת שבעיניה הבדידות היא הבעיה הכי קשה מאחר ועל בעל העסק לקחת המון החלטת הרות גורל והם אינם יודעים לעשות זאת.
בנוסף כל התקשורת עם הבנקים מפחידה את רוב האנשים, עצמאים או שכירים, והם ממעיטים בתקשורת עימם במקום לנצל את כל הידע והמשאבים ששירות הבנק יכול לתת.
אסנת ברק סוגרת את הדיון ואומרת שלדעתה יש השפעה מהותית של דור הY-  על שוק העבודה. מדובר בדור חד וכשרוני, שלמד שאין צורך להישאר 20 שנה במקום עבודה אחד בכדי להתפרנס ורוצה מאד להגשים את עצמו.
לסיום, אסנת נותנת לנו תובנה אשר מתחברת מאד למה שאמר משה חרלופסקי בתחילת הדיון: אדם שכיר אשר פותח חברה והופך לעצמאי בעצם מחליף את המקצוע שלו.
הוא אינו אדריכל, חשמלאי, יחצ"ן יותר... כעת הוא מנהל עסקים וככזה עליו ללמוד ולהתמחות במקצוע החדש שלו כמה שיותר מהר וטוב.
חזרו לבקר שוב ובהקדם בזירת המומחים של מעריב ואסקימו TV. התכנים שלנו – הידע שלכם!