אבי גסנר, וירטואוז בביטוח, התארח באולפני אָסקימוTV שבתל אביב, והפעם הוא גילה לנו את הסוד הכי חשוב בביטוח סיעודי – כולם צריכים כזה וכדאי שתעשו אותו דווקא כל עוד אתם בריאים!
ההגדרה של חולה סיעודי בישראל כיום אינה ברורה וחד משמעית מאחר והגופים המנהלים את הנושא בארץ: ביטוח לאומי, משרד הבריאות, חברות הביטוח... רואים את הנושא מכיוונים שונים ועל כן כל זרוע מגדירה את הנושא בצורה שונה.
החוק בישראל מגדיר את החולה הסיעודי כאדם שהוא 'חסר ישע'. אדם שאינו יכול לבצע את רוב מטלות היום יום בעצמו (להתיישב או לשכב, לאכול או להתרחץ בעצמו, מרותק לכיסא גלגלים וכו') והוא תלוי באדם אחר שיסע לו בפעולות שכאלו.
כיום, כל בעל משפחה בישראל, הינו בעל האחריות הפלילית לטפל בבן משפחה אשר נכנס בהגדרת 'אדם חסר ישע' עוד לפני שהאחריות נופלת על המדינה ועל הגופים המתמחים בכך.
מבחינת החוק בישראל, האחראים לטפל באדם סיעודי הם בן או בת הזוג בחוק, ההורים, הילדים, האחים וזה יכול להגיע גם עד הדודים של אותו אדם.
אם אתם שואלים את עצמכם היכן נכנס הביטוח הלאומי לתמונה, ובכן, הביטוח הלאומי מספק במקרה הכי טוב קצת פחות מעשרים שעות שבועיות של עזרה שמסובסדת ע"י הביטוח הלאומי, וכוללת בישולים, קניות, ניקיון וכו'.
ישנם כמה דברים שצריך לשים לב אליהם כאשר אנו מבטחים את עצמנו, ניתן לבחור לאיזו תקופה נהיה מכוסים, דבר הנקרא 'תקופת הפיצוי' ויש לחשוב טוב מה גובה הכיסוי שנרצה להשקיע לאותה תקופת הפיצוי.
ומה בנושא בחירת המוסד הסיעודי?
לפי הסכום אליו אנו זכאים, נוכל לבחור את המוסד הסיעודי אליו נרצה להיכנס, מתוך רשימת מוסדות מאושרים על ידי המדינה, כמובן.

לפרטים או פגישה עם אבי גסנר היכנסו >> http://www.mylife.org.il/

חזרו לבקר שוב ובהקדם בזירת המומחים של מעריב ואסקימו
TV. התכנים שלנו – הידע שלכם!