כבר לא מיני-משפחתית: הכירו את ה-טי רוק של פולקסווגן שבדרך לישראל

הזמנים משתנים, והפולקסווגן הנמכרת ביותר באירופה היא כבר לא מיני־משפחתית אלא קרוסאובר אופנתי. הכירו את הטי־רוק, שנמצא ממש עכשיו בדרכו לישראל

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
טי רוק פולקסוואגן
טי רוק פולקסוואגן | צילום: אודי עציון

ב־2022 איבדה פולקסווגן גולף את תואר המכונית הנמכרת ביותר באירופה לפיג'ו 208, אחרי 20 שנים רצופות. הגרמנים אולי התבאסו על אובדן הנכס השיווקי, אבל היו די מרוצים, כי רוב הלקוחות שאיבדה הגולף לא הגיעו למתחרים: הם קנו את הטי־רוק, הקרוסאובר המשפחתי המבוסס על פלטפורמת הגולף.

עיצוב: הטי־רוק הוא למעשה דגם תאום לסיאט אטקה וסקודה קארוק, שבניגוד אליהם מיוצר גם בגרסת קבריולה ייחודית, שלא תגיע לארץ בייבוא סדיר, וחבל. עם אורך של 4.24 מטר, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.58 מטר ובסיס גלגלים של 2.59 מטר, הטי־רוק רחב, אך קצר יחסית. הוא נראה כמו טיגואן מוקטן, עם שימוש נדיב בניקלים, בעיקר בפס הבולט לאורך הרכב, שמקנה לו אופי מאוד בורגני וגרמני. כך גם החזית המאסיבית והמוארת בלילה.

בטיחות: הטי־רוק קיבל ציון של 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי ב־2017. כל רמות הגימור כוללות בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית בקרת סטייה מנתיב והתרעה על רכב בשטח מת. חבל שאין מערכת התרעת עייפות ומערכת התרעה על שכחת ילדים, כמו גם התרעה על פתיחת דלת כאשר הדרך לא פנויה.

מנוע וביצועים: משלל יחידות ההנעה שמשווקות בחו"ל, הטי־רוק מגיע אלינו רק עם מנוע ה־1,500 סמ"ק טורבו בנזין המוכר מדגמים אחרים של הקונצרן, בגרסה המעודכנת המאפשרת לו לפעול יותר זמן על שני צילינדרים מתוך הארבעה כאשר הוא לא נדרש למאמץ. הביצועים טובים, אבל העברות ההילוכים בתיבה הרובוטית כפולת המצמדים, בעיקר בהתחלה ובפקקים, אטיות ומהוססות מדי, ונהגים אחרים מנצלים את הפער שנוצר מהרכב הבא כדי להשתחל לפניכם. עדיף להעביר למצב ספורט (יש גם מצב חסכוני ומצב נוחות) לקבלת תגובות מהירות יותר, על חשבון צריכת הדלק. זו הסתכמה בימי המבחן ב־13.8 ק"מ נאים למנוע בנזין. אבל הגיע הזמן גם כאן ליחידה היברידית כמו שיש לטויוטה המתחרה.

נוחות והתנהגות: כיול המתלים הוא גרמני פלוס, הטי־רוק מרוסן יחסית, לא מתנדנד בפניות ומתמרן היטב גם בעיר. הנוחות טובה בדרך כלל והנסיעה שקטה מלבד קצת רעשי רוח מפסי הגג.

השורה התחתונה: הטי־רוק הוא מה שצ'אט GPT הייתה פולטת אם היו שואלים אותה איך ייראה קרוסאובר גולף. הוא איכותי מהמקובל, נראה מכובד ויוקרתי יותר, ובגרסת הבסיס מאובזר היטב, יותר מהמתחרים הישירים ברמת המחיר שלו. 170 אלף שקל הוא תג מחיר גבוה, אבל לא חריג בימים אלה, שבהם טויוטה קורולה עולה רק 5,000 שקל פחות, וגולף 8,000 שקל פחות. כמו הגולף הוא לא יהיה בארץ להיט מכירות, אלא אופציה מעט יוקרתית בשוק העממי. 

תעודת זהות / פולקסווגן טי־רוק

תגיות:
רכב
/
פולקסוואגן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף