הכתבה נכתבה בשיתוף ביזנס שואו

שני שפיצר ושיר וישניה, בעלות בית הספר לעסקים "ביזנס שואו", הקימו את העסק שלהן על מנת לסייע לבעלי עסקים לגדול ולהתפתח. כך הן עושות זאת:

שני שפיצר – יועצת עסקית מומחית באסטרטגיה שיווקית ובעולמות הפרסום, ושיר וישניה – מאמנת עסקית ומאמנת NLP, הכירו דרך חברה משותפת ונוצר ביניהן חיבור מקצועי מהותי והשראתי. "בשלב הזה הייתי עצמאית כבר שש שנים", מספרת שני. "כשהכרתי את שיר, הבנו מהר מאד את הערך העצום שאנחנו יכולות להציע לעסקים אם נשלב כוחות. השילוב בין היכולות, הידע, המקצועיות והניסיון של שתינו יחד יכול ליצור התפתחות עצומה אצל עסקים, גם מהבחינה של הפיתוח העסקי וגם מהפן השיווקי". 

שני שפיצר ושיר וישניה - ביזנס שואו (צילום: ביזנס שואו)
שני שפיצר ושיר וישניה - ביזנס שואו (צילום: ביזנס שואו)

בית ספר אחד, שלוש תוכניות לימוד
לא הרבה זמן אחרי שהכירו, החליטו שיר ושני להקים יחד את בית הספר שלהן לעסקים – ביזנס שואו. "הבנו כמה אנחנו משלימות אחת את השנייה", מחזקת שיר את דברי שני. "כשראינו כמה הלקוחות שלנו נתרמים כשאנחנו משלבות כוחות, הבנו שזה הייעוד שלנו".

בבית הספר שלהן, מציעות שני ושיר ללקוחותיהן שלושה מסלולים עיקריים – "Start the show",  שמיועד לעסקים בתחילת הדרך, ושני מסלולים שמיועדים לעסקים שכבר עברו דבר או שניים: "Make the show", ו-"Be the show". 

"המהות של קורס Make the show, היא לקחת את מה שבעל או בעלת העסק יודעים ולהפוך את התהליך האישי שלהם לתהליך קבוצתי, למעין סדנה או קורס הכשרה, שלמעשה מאפשרים להם לייעל את הפעילות העסקית שלהם ולהכניס יותר כסף בפחות זמן", מסבירות השתיים. 

"הקורס Be the show, מיועד לבעלי עסקים שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם ולייצר יציבות כלכלית לאורך זמן, וגם לכאלו שמחפשים לצמוח לעסק עם עובדים ולשנות את המבנה העסקי שלהם לכזה שיש לו מקום לצמוח עוד ועוד, אבל אין להם בסיס לסדנאות בגלל התחום שבו הם נמצאים. במקרה הזה, אנחנו מספקות להם ליווי עסקי ואישי וכלים פרקטיים, שבאמצעותם הם יכולים לייעל ולהרחיב את הפעילות העסקית שלהם".

בית ספר אחד - שלוש תכניות לימוד. ביזנס שואו (צילום: ביזנס שואו)
בית ספר אחד - שלוש תכניות לימוד. ביזנס שואו (צילום: ביזנס שואו)

כוחה של קבוצה – בשילוב עם יחס אישי
כששיר ושני מדברות על הקורסים שלהן, ניכר כי הניסיון שלהן משחק תפקיד משמעותי בהבנת הצרכים של בעלי עסקים אחרים. "גם אנחנו היינו פעם בתחילת הדרך. הוצאנו עשרות אלפי שקלים על קורסים והכשרות, אבל לא באמת קיבלנו את המענה הנכון", הן מסבירות. "בשוק מלמדים היום הרבה שטנצים מוכנים, ולא בהכרח מספקים לבעלי עסקים הכוונה אישית שמותאמת ספציפית אליהם. מתוך הניסיון רב השנים שלנו בתחום הליווי והייעוץ העסקי ופיתוח קורסים והנחייה, הבנו מה יהיה נכון לפתח ומה הכי יעזור לבעלי עסקים שרוצים לצמוח".

על אף שכיום קיימים לא מעט יועצים, גופים ומנטורים לבעלי עסקים, הניסיון העשיר של שיר ושני, לימד אותן שדווקא תהליך קבוצתי מקיף שמתבצע יחד עם ליווי אישי, הוא התהליך האפקטיבי ביותר לעסקים. "התהליכים והדברים שעברנו לאורך השנים גרמו לנו להבין את כוחה של הקבוצה, ולכן אנו משלבות בתוכניות שלנו מודל קבוצתי.

היום הכל מתבצע באופן דיגיטלי, אבל אנחנו מתעקשות על מפגשים פרונטליים כי ככה אנחנו מייצרות קהילה של עסקים שתומכים אחד בשני ומפרים אחד את השני, וזה מה שמאפשר להם לצמוח ולגדול", הן מסבירות. "יחד עם זאת, יש צורך גם בליווי אישי כדי להשלים את התמונה, ולכן המשתתפים בתוכניות שלנו מקבלים ליווי אישי שמתבצע בנוכחות מלאה שלנו, יחד עם מנטורים משלימים. 

באג'נדה שלנו, חשוב לנו להיות שם עבור כל אחד מהמשתתפים ולא רק להיות הפרצוף שמכר להם את התהליך. אנחנו יודעות שזו תפיסה שונה ממה שקורה היום בשוק,  אבל מבחינתנו זה חלק אינטגרלי מהתהליך - להיות שם באמת עבור כל אחד, על אף שאנחנו בעלות בית הספר. מסיבה זו, אנו גם מעבירות את הקורסים וגם מלוות את המשתתפים ברמה האישית לכל אורך התהליך.

כיוון שהעברנו בעצמנו גם תהליכים אישיים וגם תהליכים קבוצתיים, אנחנו יודעות איך לשלב בין התהליכים הללו בצורה אפקטיבית, ולמעשה לספק ללקוחות שלנו שירות מקיף וכולל יותר, שעונה היטב על הצורך העסקי שלהם. יש לנו צוות מקצועי ומדהים שעוטף את הקורסים שלנו ומספק ללקוחות כל מה שהם צריכים, כמו למשל ייעוץ גרפי, ייעוץ תדמית וסטיילינג, צילום, יצירת סרטוני תדמית, בניית אתרים ועוד".

שני שפיצר (צילום: ביזנס שואו)
שני שפיצר (צילום: ביזנס שואו)

"אנחנו רואות קודם כל את האדם, לא את העסק"
ואם כבר ביחס אישי עסקינן, אחד הדברים החשובים ביותר עבור שיר ושני הוא לסייע לבעלי עסקים ליצור הרמוניה לא רק בתוך העסק שלהם, אלא גם בחיים האישיים שלהם. "שתינו אמהות שלא מוכנות לוותר על האימהות שלהן, למרות שאנחנו שתי נשים שנמצאות בתחום שהוא במהותו מאד גברי" הן מספרות.

"אנחנו יודעות שאפשר לגדול מבלי שזה יבוא על חשבון שום דבר. אנחנו דואגות גם לעצמנו ומאוד מאמינות בהתנהלות כזו – ממשיכות ליהנות מאימוני ספורט, יוצאות לחופשות, מטפחות את הזוגיות ואת הילדים שלנו ולא מוותרות על כלום. תמיד היה חשוב לנו להכניס את הנושא הזה גם לקורסים שלנו – כלומר ללמד את הלקוחות שלנו לייצר הרמוניה בחיים שלהם, מבלי לוותר על הצמיחה וההתפתחות העסקית.

אפשר לשלב הכל, רק צריך לעשות את זה בצורה נכונה", הן ממשיכות. "אנחנו רואות קודם כל את האדם, לא את העסק. היחס האישי חשוב לנו מאוד, ואנחנו נותנות מעצמנו כל מה שאנחנו יכולות כדי לתרום להצלחה של הלקוחות שלנו".

שיר וישניה (צילום: ביזנס שואו)
שיר וישניה (צילום: ביזנס שואו)

משתתפי הקורס מספרים   
אחד הדברים המרשימים הוא לראות את אינספור העדויות וחוות הדעת שחולקים עמנו משתתפים בקורסים. החיבור האישי והאמיתי ניבט מעבר לכל מילה, כמו גם התחושה שבעלי העסק עלו מדרגה משמעותית ורק מחכים להמשיך ולצמוח. אחת מהלקוחות בקורס כותבת לשיר: 

"שירוש המאמנת מספר אחת בעולם הזה!️ הגעתי אליך מאוד סקפטית!  לא באמת הבנתי מה הולך להביא לי הקורס שאליו נרשמתי, המון חששות… ועדיין התחושה הייתה שעשיתי את הדבר הנכון עבורי ועבור העסק שלי. לא טעיתי!!! הקורס איתך היה אחד הצעדים המשמעותיים להתפתחות האישית שלי ולהשקעה שלי בעצמי ובעסק!  נתת לי כלים מדהימים להגדיל את העסק!

נתת לי את הבטחון והידע ליצור את הסדנה שתכננתי במשך שנתיים ולא הצלחתי לפני שהגעתי לקורס שלך! ולך שני אני רוצה להודות על הליווי, החשיבה יחד על האסטרטגיה השיווקית לעסק והבנייה של משפך שיווקי שבעזרתו הצלחתי להגדיל משמעותית את ההכנסות שלי ולמלא את הקורסים שלי.

הלוואי ויכולתי להגיד לכל עצמאי כמה אתן מדהימות ושווה להגיע לבית ספר". 

משתתפת נוספת מספרת לנו: 
"אני מאמנת מנטלית לאורח חיים בריא ותוצאות רצויות במשקל. נרשמתי לקורס עם שיר ושני כי  רציתי להקפיץ את ההכנסות בעסק שלי ששנה לא זז. קיבלתי המון כלים כיצד להפוך לאוטוריטה מרמת הלבוש, איפור ועד רמת המיתוג. למדתי כיצד להוביל לקוח בשיחה לסגור עסקה ואז הבנתי את הטעות שלי בעסק במשך שנתיים.

כשהגענו לשיעור בממומן הייתי בטוחה שזה כל-כך מיותר, ולמדתי כלים אשר עזרו לי להגיע לקהל היעד המדויק שלי מבלי להיות תלויה באנשים שיעשו זאת עבורי. הכסף שאני משקיעה היום הוא רק בפייסבוק ולא באיש מקצוע שיעשה לי מימון ויכול להיות שלא ידייק כמו שהיתי רוצה.

היום לקחתי את העסק שלי צעד קדימה ואני מנחת סדנאות לאמהות שרוצות לחזור למשקל שלפני ההיריון, בזכות הקורס ידעתי לדייק את תכני הסדנה שלי המקצועיות שלי.

תודה על חוויה ולמידה של חצי שנה, הגדלתי הכנסות בעסק ולמדתי להיות אחת ויחידה בתחום שלי". 

ביזנס שואו: שיר וישניה ושני שפיצר 
אתר: https://bshow.co.il/ 
פייסבוק: https://www.facebook.com/BusinessShow1/ 
אינסטגרם: https://www.instagram.com/bshow.sh/ 

הכתבה נכתבה בשיתוף ביזנס שואו