הכתבה נכתבה בשיתוף איקאה

לפניכם מספר טיפים כיצד לעצב את המטבח שאתם כה רוצים.

1. אחסון, אחסון ועוד אחסון
הטיפ הראשון שניתן לכם לגבי עיצוב מטבחים הוא להשקיע במקומות אחסון. מטבח החלומות הוא כזה שיש בו אביזרים וגאג'טים, כלי מטבח חשמליים, כלי אפייה וכלי בישול כיד המלך. כל אלו זקוקים למקום אחסון כדי שלא ייווצר מראה עמוס במטבח ואף תתקשו למצוא את החפצים השונים שאתם זקוקים להם. לכן השקיעו בהרבה מקומות אחסון, בין אם בארונות עליונים ותחתונים ובין אם באי הכולל מגירות שיכולות להכיל חפצים רבים החל מסכו"ם ועד לסירים.

2. סדר וארגון
כדי ליהנות מהמטבח שלכם באמת, חשוב מאוד שתשקיעו בנושא הארגון והסדר. כך לדוגמה אם יש לכם פינות במטבח, בקשו כי הארון הפינתי שלכם יהיה בנוי עם קרוסלה כך שתוכלו להניח בו קערות במגוון גדלים, סירים, מחבתות ומכסים או כלי אוכל שתוכלו להגיע אליהם בקלות. אם יש לכם מטבח קטן וכל סנטימטר הוא קריטי, מראש הסבירו כי אתם זקוקים למגירות כפולות, כאלו שניתן להכניס בחלקן התחתון סכו"ם וגם במגירה נשלפת מעליהם. אם אין לכם מזווה במטבח תוכלו לבחור בארון שמכיל מגירות גדולות וחזקות שבהן תוכלו להניח את כל המצרכים היבשים, השימורים, השקיות והכלים הרב פעמיים שלכם ועוד מגוון חפצים שזקוקים לאחסון פרקטי שיימנע מהמטבח שלכם להיראות כמו אזור מלחמה.

3. תאורה בהירה
אחד הדברים החשובים ביותר בעת עיצוב המטבח הוא בחירה של תאורה בהירה ככל שניתן. המטבח הוא מקום שמכינים בו אוכל וההיגיינה והסניטריה הם הכרחיים. כדי שתוכלו לשטוף היטב את הפירות והירקות, כדי שתוכלו לנקות היטב את השאריות של הבשר שנותרו על קרש החיתוך וכדי שתוכלו לראות בבירור את הפעולות השונות שאתם עושים. למשל, כשאתם קוצצים ירקות, חשוב שתראו היטב את מה שאתם קוצצים, כך גם לגבי אפייה שחשוב שתראו את המידה של הרכיבים שאתם שופכים אל הקערה. באפייה שלא כמו בבישול הדייקנות היא חשובה לשם הצלחת המאפה. 

4. עצבו את החלל בחוכמה
ממש כמו באופנה, גם בתחום העיצוב, יש טרנדים מתחלפים. לפעמים מאוד מתחשק להיתפס לאיזה טרנד וליישם אותו בבית, אך קחו בחשבון כי ייתכן שהטרנד יחלוף ואתם תרגישו שמאסתם בו מבלי היכולת לשנות אותו. למשל שילוב של מתלה לסירים ומחבתות מעל האי. ייתכן שתחילה זה יראה לכם מאוד שיקי, סגנון מטבח של מסעדות שמייצרות אוכל שהוא פיוז'ן אבל קחו בחשבון שאתם לא מסעדה, ושתדירות הבישולים שלכם נמוכה יותר וייתכן כי כל הסירים והמחבתות שנראים כל כך יפה ומדליק יתחילו לצבור אבק ולכלוך ואז זה כבר לא כל כך פרקטי וגם כדי לשנות זאת דרוש שיפוץ שעשוי לגרור גם עלויות נוספות. 

5. הכניסו את הטבע הביתה
שילוב של עציצים וגוון ירוק במטבח מוסיף לו חיוניות רבה. תוכלו לשלב עציצי תבלין על אדן החלון או אפילו צמחייה מלאכותית על מדפים שונים או אזורים שונים שמאפשרים זאת, ובכך להעניק למטבח שלכם נראות עשירה, טבעית ונעימה יותר. 

הכתבה נכתבה בשיתוף איקאה