הכתבה נכתבה בשיתוף ביטוח ישיר

בתקופה המאופיינת באי ודאות רבה ובחששות מפני העתיד, צמצום ההוצאות הוא כמעט הכרחי, ולכן חשוב שנקפיד על התנהלות פיננסית חכמה. כמובן שיש הוצאות שלא רצוי לוותר עליהן כמו ביטוחים, שהרי כל מהותם היא לשמור עלינו מפני הוצאות כספיות גדולות שלא נוכל לעמוד בהן. 

כך למשל, חשוב מאוד לדאוג לביטוח דירה עבור הבית בו אנחנו גרים, שכן עבדנו רבות כדי להרשות לעצמנו לרכוש אותו, ואך הגיוני שנרצה לבטחו מפני נזקים שונים שעלולים להיגרם לה. 

אבל איך בכל זאת נוכל לחסוך בעלויות הביטוח מבלי לוותר על כיסויים מהותיים? הנה כמה עצות זהב של המומחים בביטוח ישיר. 

אז איך חוסכים בביטוח דירה ב-2024?

  • שומרים על הבית: במובן מסוים, גם לחברות הביטוח יש אינטרס שנשמור על הבית שלנו כך ששום נזק לא יקרה לו, ולכן הן מחייבות במעמד הרכישה שיהיה בו מיגון מתאים אשר יאפשר הגנה מיטבית. אמצעי מיגון אלו יפחיתו את הסיכויים לפריצה אפשרית, וכתוצאה מכך גם את הפעלת הביטוח.
  • מתאימים את הכיסויים לצרכים האישיים: במסגרת השינויים והדינמיקה בחיינו, חשוב לבדוק מעת לעת שהכיסויים השונים שרכשנו, עדיין דרושים לנו. אם חלקם כבר אינם רלוונטיים עבורנו, נוכל לבטלם וכך לחסוך בעלויות. 
  • עבר ביטוחי נקי: כאשר חברת הביטוח מחשבת את המחיר שתציע לנו על הביטוח – היא מנסה להעריך את רמת הסיכון שלנו כמבוטחים. כלומר, מה הסיכוי שנפעיל את הביטוח וכך היא תידרש לפצות אותנו. לשם כך, בין היתר, בודקת החברה את היסטוריית התביעות שלנו, מתוך הנחה שמי שתבע בשנים קודמות – גדל הסיכוי שיעשה זאת גם בהמשך. היסטוריית תביעות נקייה בשלוש השנים האחרונות, תאפשר לנו לפתוח דף חדש ונקי, ולקבל מחיר אטרקטיבי יותר.
  • משווים בין החברות וכמובן גם מחירים: מעבר להשוואת המחיר המתבקשת, חשוב גם לבדוק את קלות ניהול הביטוחים באופן דיגיטלי, בין אם באפליקציה ייעודית כפי שמוצע בביטוח ישיר, ובין אם באזור אישי באתר החברה, וגם כמה מהר נקבל את הפיצוי המגיע לנו. כל אלה ועוד משתקפים במדד איכות השירות, המתפרסם על ידי משרד האוצר מדי שנה. בדיקות אלה דורשות רק כמה דקות – ויכולות להביא לחיסכון משמעותי.    
  • משווים ביטוח מבנה דרך המשכנתא: בעת נטילת משכנתא, אנו מחויבים לרכוש גם ביטוח משכנתא – כדי לוודא שבמקרה של פטירת אחד הלווים, הבנק יקבל חזרה את שארית ההלוואה, וכי במקרה של נזק שייגרם לדירה, הביטוח יממן את התיקון וישיב את ערך הנכס לקדמותו. מומלץ לערוך השוואה בין הכיסויים שניתן לקבל במסגרת ביטוח המבנה למשכנתא, לבין אלו שבביטוח המבנה לדירה. כך למשל, אם ביטוח המבנה למשכנתא מעניק הגנה מספקת, לא יהיה צורך לרכוש עוד תוספות, ואפשר יהיה להסתפק ברכישת ביטוח תכולה בלבד. 
  • בודקים אחת לתקופה האם הפוליסה עדיין מתאימה לדירה: כפי שהשנים האחרונות הוכיחו לנו שוב ושוב, הכל דינמי ומשתנה. מה שהתאים לנו פעם, לפעמים כבר לא מתאים לנו עכשיו. מחיר הביטוח נקבע על פי שורה ארוכה של פרמטרים, שחלקם מתייחסים לדירה עצמה ולתכולה שבה. אם למשל בעבר ביטחנו את תכולת הדירה לפי שווי גבוה, יתכן שכיום היא יקרה פחות – כך שיהיה ניתן לחסוך בביטוח. כדאי לבדוק זאת אחת לכמה שנים. 
  • בוחנים אפשרות לבאנדל: כחלק מהרצון לעודד צרכנות נבונה, ביטוח ישיר יצאה לאחרונה בקמפיין באנדל המחבר בין ביטוח רכב וביטוח לבית – רכישת שני הביטוחים הללו במקום אחד, מאפשרת קבלת הנחה של עד 3 חודשים מתנה על ביטוח הרכב ועד 50% הנחה על הביטוח לבית במעמד הרכישה. נוסף על כך, הרכישה מעניקה הצטרפות אוטומטית ל"מועדון ישיר", מועדון הלקוחות הראשון בעולם הביטוח בישראל, שבמסגרתו ניתן ליהנות משלל הטבות בבתי עסק וברכישת ביטוחים נוספים. 

ריכוז שני ביטוחים במקום אחד יסייע לנו לחסוך בעלויות הביטוח לבית מבלי לוותר על כיסויים מהותיים; ובנוסף, מקל על המעקב השוטף וניהול של ביטוחים אלו במקום אחד, עניין שחוסך זמן ומאמץ, או במילים אחרות - יותר ביטוח, בפחות כסף.

בשורה התחתונה, חיפוש אחר דרכים לחסוך בעלויות בתקופה זו הוא חשוב והכרחי. יחד עם זאת, חשוב לוודא שעושים זאת מבלי לוותר על מוצרים ושירותים חיוניים – על אחת כמה וכמה כשמדובר בביטוח דירה, שכן זהו הנכס היקר ביותר שיש ברשותנו, ועלינו להגן עליו ככל הניתן.

מרכזים ביטוח לרכב וביטוח לבית (מבנה ותכולה) במקום אחד וחוסכים!

הכתבה נכתבה בשיתוף ביטוח ישיר