1. ניקוי תנורים יכול להיות סיוט אמיתי, בעיקר כשצריך להתמודד עם כמויות נדיבות של שומן שרוף. אג’קס השיקו לאחרונה ספריי קצף לניקוי תנורים בנוסחה חזקה, שלטענתם אמורה להסיר בקלות כתמים ושומנים עקשניים. כמה שפריצים קלים של הספריי על התנור אחרי הבישולים של שבת הוכיחו, לשמחתי, שלא צריך להתאמץ יותר מדי, והשומן הוסר בקלות.



מחיר: 9.90־17.90 שקלים ל־500 מ’’ל.


2. כמי ששמה טבסקו כמעט על כל דבר, התרגשתי לשמוע שהמותג הוותיק חוגג 150 שנה להקמתו. לרגל החגיגות, ניצן מותגי מזון ומשקאות בע”מ, היבואנית הרשמית של המותג בארץ, מציעה מארז במהדורה מוגבלת של טבסקו אדום קלאסי ולצדו טבסקו ירוק בחריפות בינונית. אלא שלצערי אין פה שום חידוש, מלבד רעיון נחמד עבור המכורים לטבסקו או עבור מי שיש לו מקום מיותר על השולחן במטבח.



מחיר: 20־25 שקלים.


3. התקנת ארוניות ואפילו מדפים יכולה להיות פעולה בלתי אפשרית עבור רבים מאיתנו. שלא לדבר על מספר הפעמים שהתפתינו לקנות מוצר שההרכבה שלו תימשך “רק חמש דקות” ומצאנו את עצמנו בעיצומו של פרויקט בנייה, שלא ידענו איך לצאת ממנו. לכן, הייתי מאוד סקפטית כששמעתי על הכונניות של ROOMAKES, שמגיעות עם פטנט ייחודי להרכבה. ככל שהייתי יותר סקפטית, כך גם הייתי יותר מופתעת שבכמה קליקים והברגות פשוטות הצלחתי להרכיב כוננית יציבה, שכבר מצליחה להחזיק כמות בלתי הגיונית של ספרים.



מחיר: מדפים - 71־119 שקלים, כונניות - 377־708 שקלים. להשיג באתר האינטרנטWWW.ROOMAKES.COM.


4. גבינות שמנת הן מאכל שלא הרבה אנשים מרשים לעצמם, בעיקר כשעונת הרחצה שבה בקרוב. עם זאת, אני לא יכולה שלא לספר שווילי פוד החלה לשווק בארץ את סדרת גבינות השמנת של חברת Arla הדנית. בסדרה שלושה טעמים, שאחוזי השומן שבהם נעים בין 23% ל־25%: טבעי, בתוספת שום ובתוספת תבלינים ועשבי תיבול. הגבינות בסדרה עשירות בטעמים אך בעלות מרקם קל יחסית שלא מרגיש שומני מדי. הן נמרחות בקלות גם על קרקר דל שומן.



מחיר: 10.90 שקלים ל־150 גרם.


5. נדמה שבשנים האחרונות הפכנו למכורים לקפה, עד כדי כך שכמעט בכל בית שני בישראל יש מכונת נספרסו על השיש. אך מה עושים כשלא שותים קפה? חברת ויסוצקי השיקה קפסולות תה לשימוש במכונות נספרסו. היתרונות של הקפסולות הם המיצוי המדויק והטעמים החזקים של התה היוצא מהמכונה. החיסרון הוא המחיר היקר יחסית של כל קפסולה. הקפסולות מגיעות בשלושה טעמים: ארל גריי, חליטת פירות יער ותה ירוק לימונית ולואיזה.



מחיר: 14־19.50 שקלים לקופסה המכילה 10 קפסולות.



6. על פי מספר ההשקות של סלטי חומוס בתקופה האחרונה, נדמה שהישראלים לא אוכלים שום דבר מלבד חומוס. כעת מגיע תורה של חברת סלטי צבר, שמרחיבה את סדרת "מלך החומוס חומוסטחינה" בשני טעמים: חומוסטחינה עם קונפי שום וחומוסטחינה עם פלפל מטוגן חריף. ההשקה החדשה לא מרגשת במיוחד, בעיקר כי רוב התוספות לא מצליחות לשדרג את הטעם ומרגישות כמו נטע זר. אם כבר חומוס קנוי, אז תמיד עדיף הקלאסי.



מחיר: 10־16.90 שקלים ל־400 גרם.



7. השבת “רבע לשבע” למדפים החלה כמהלך נוסטלגי מצד עלית והפכה להצלחה מסחררת, עד כדי כך שהחברה משיקה בימים אלה את “רבע לשבע” בגרסת החטיף האישי. החטיף מגיע בשני טעמים: חלבה וטעם קלאסי במילוי קרם אגוזים. שני החטיפים מגיעים באותו מרקם פריך ובמילוי קרמי. הגרסה הקלאסית נשארה זהה מבחינת הטעם, כך שאין פה שום חידוש מלבד הגודל, בעוד טעם החלבה הוא טעם חדש וממכר לא פחות – מזל שהוא במהדורה מוגבלת.



מחיר: 3.90 שקלים ל־27 גרם.


8. לואקר מציעה טבלת שוקולד אגוזים עשויה שוקולד משובח, במילוי קרם אגוזי לוז, ופל פריך ואגוזי לוז קצוצים שנבחרו ונבררו בקפידה, ובהתאם לסטנדרטים הגבוהים של המותג לואקר. קשה לי לומר דברים רעים על שוקולד, אך לצערי המוצר החדש לא הצליח לרגש או לחדש.



מחיר: 8.90 שקלים ל־85 גרם.


צילומים: אפרת אשל, בלינק, סטודיו שטראוס, אימג' ארט, סטודיו SITTON לעיצוב, יח"צ