בעוד שפולין מוכרת לנו כיום בעיקר כיעד תיירותי זול, יש המתעקשים כי משם תגיע הגאולה לכל מי שסובלת מבעיות עור ושיער. עולם הטיפוח הבינלאומי נשלט בעיקר על ידי תאגידים גדולים שפועלים כבר שנים, כשמידי פעם מצטרפים אל הזירה כמה שחקנים חדשים- בעיקר ברמה הלוקאלית. והנה, רק לפני מספר שנים פתחנו בחשדנות את הדלת לחברות הטיפוח הקוריאניות, ושוב מבקשים מאיתנו להכיר שחקן חדש – מותג Pharmaceris הפולני שנכנס אל מדפי רשת סופר-פארם.

אם אתם שואלים את עצמכם מה לפולנים ולטיפוח? אתם לא לבד, נסענו עד לוורשה כדי להכיר את המותג הישן אך חדש עבורנו ואת מי שעומדת מאחוריו - וחזרנו מופתעות ואופטימיות. 

מאקנה לאימפריה
Pharmaceris הוא למעשה מותג בת של קונצרן Dr Irena Eris, שם מאוד מוכר בעולם העסקים הפולני ובעולם הטיפוח בפרט. מי שעומדת מאחוריו היא ד"ר אירנה אריס, דמות מוכרת בעולם הטיפוח הבינלאומי, והמותג שנושא את שמה נמצא בין שלושת המותגים המובילים היום בתחום הטיפוח הפולני.

אריס (72), רוקחת במקצועה, התחילה את הקריירה שלה בכלל במחלקת מחקר בחברת תרופות בוורשה. היא מספרת שהיא חלמה לעשות דברים מעניינים ולחקור - אך הרגישה לא מסופקת ולא מאותגרת בעבודה. באופן מפתיע היא עזבה עבודה בטוחה ויצאה למסע חיפוש אחר האתגר הבא, שהוביל אותה אל עולם הקוסמטיקה. "הבחירה בתחום הזה לא הגיעה במקרה", היא מספרת, "כנערה חלמתי להיראות טוב, אבל סבלתי מבעיות עור. זה היה בתקופה שפולין עוד נקראה 'הרפובליקה העממית הפולנית' והשלטון בה היה סוציאליסטי-קומוניסטי, לא הייתה יציבות כלכלית ופוליטית, כך שקוסמטיקה וטיפוח היה דבר לא נגיש עבור הנשים הפולניות ונדיר היה למצוא קרמי טיפוח על המדפים". 

Dr Irena Eris (צילום: יחצ)
Dr Irena Eris (צילום: יחצ)

מתוך ההבנה שלבעיות עור קוסמטיות היא תצטרך למצוא פתרון בעצמה, היא יצאה לדרך ויחד עם בעלה הנריק פתחה מעבדה קטנה, בה היא חשבה שתעבוד עד סוף ימי חייה. זה היה לפני 40 שנה. בתחילת הדרך הם עוד האמינו שייצרו רק קרם אחד (רב תכליתי) שקראו לו ״קרם שמן״ - שילוב של קרם לחות וארניקה, מרגיע את העור ומלחח, אך אחרי זמן מה היא התחילה לייצר עוד קרמים. 

בתחילת הדרך שניהם עדיין עבדו במשרות הרגילות שלהם ולמדו איך לנהל עסק תוך כדי תנועה. כל ערב, אחרי העבודה בעלה היה נוסע לחנויות למכור את הקרמים בפיאט הקטנה שלו. ד"ר אריס מספרת בנוסטלגיה איך בהתחלה החנויות הגדולות לא רצו לקנות את הקרמים, אבל לאט לאט נפתחו חנויות קטנות שהיו יותר פתוחות לשינויים ורצו להציג תמהיל מוצרים חדש ללקוחות. 

כיום, מה שהתחיל כמעבדה קטנה הוא למעשה מפעל ענק בוורשה שמייצר 25 מיליון מוצרים בשנה, בהם 550 מוצרים שונים שמגיעים ל-67 מדינות. חלק מהמוצרים מבוססים על 9 פטנטים ייחודיים לד"ר אירנה. כמו כן, תחת המטרייה שלה יש 24 מכוני קוסמטיקה בהם מתקיימים 150 אלף טיפולים בשנה, ואף 3 בתי מלון-ספא שממוקמים בטבע הפתוח עם 100 חדרים, הרחק מהערים הגדולות- שמעניקים חוויה מלאה של רוגע וטיפוח. 

כשהיא נשאלת מה היה הרגע הכי משמעותי בקריירה- עיניה נוצצות והיא משתפת בגאווה "ללא ספק כשנכנסו לפני עשור לאיגוד של מותגים הכי יוקרתיים שהקימה קבוצת גרלן ונקרא 'קומיטה קלבר'. אנחנו החברה הפולנית היחידה שבארגון וחברת הקוסמטיקה היחידה שהיא לא צרפתית".

בשיחה שלנו, בעודנו מדברות על הבחירה שלה להיכנס לשוק הישראלי, היא משתפת בנוסטלגיה כי הייתה בטיול בארץ לפני 15 שנים וכי "הופתעתי לגלות שמבחינה קולינרית האוכל הישראלי אקזוטי. לא מה שציפיתי מהכרותי עם האוכל היהודי פולני שאני מכירה".

עושה עלייה
מותג "פרמסריס", המותג המוזל של ד"ר אריס, עולה ממש בימים אלה על המדפים, וכרגע הוא יימכר בלעדית ברשת הסופר-פארם כשבראש הקמפיין תעמוד הדוגמנית שירלי בוגנים. ינחת בארץ תמהיל מוצרים דרמו-קוסמטיים המבוססים על שילוב של מדע וקוסמטיקה. למותג 15 סדרות מוצרים לטיפול בבעיות עור פשוטות ומורכבות, החל מעור רגיש , אטופיס דרמטיטיס ועד פסוריאזיס. כל אחת מהן מבודלת תחת אות משלה. אלינו בשלב הראשון יגיעו שתי סדרות: A  - לטיפוח עור רגיש/אלרגני ו-H  - סדרת מוצרים לשיער ולקרקפת.

Pharmaceris מבית Dr Irena Eris (צילום: יח''צ חול אווירה)
Pharmaceris מבית Dr Irena Eris (צילום: יח''צ חול אווירה)
 

הסדרה פותחה על ידי צוות מומחים מדענים, רופאים, קוסמטיקאיות בכירות ומעבדות מחקר במטרה להעניק מענה דרמטולוגי למגוון רחב הסובלים מבעיות עור ועם רמות רגישות שונה. המוצרים נבדקו קלינית על ידי דרמטולוגים במכוני מחקר עצמאיים ובתי חולים ע"י 10 רופאים מומחים למחלות עור ואלרגיה בפיקוח מנהל המרפאה לרפואת עור, רפואת עור בילדים ורפואת עור אונקולוגית באוניברסיטה הרפואית, כמו למשל במעבדה של הפרופסור אנדרי קשובה. רק הסובלות מבעיות עור יעידו עד כמה הן ספקטיות מול הבטחות שונות של מותגים שיעזרו לעור ולשיער שלהן ויאפשרו להן לחגוג בביטחון ובחופשיות עם עור פנים חלק ובריא, אבל ד"ר אריס בטוחה ומגיעה עם קבלות- שהיא תציל גם את נשות ישראל.

סדרת A כוללת מוצרים טיפולית לעור הפנים המיועדת לטיפול באלרגיה ולעור רגיש, ביניהם: סרום טיפולי, קצף ניקוי, תמיסת לחות מיסלרית, קרם פנים עם הגנה ומי פנים.

סדרת H לטיפוח השיער כוללת שמפו מיסלרי מרגיע, שמפו מרוכז לשיער חלש ודק, שמפו טיפולי המסייע לאיזון הפרשת החלב לקרקפת הסובלת מסבוריאה (קשקשים) ונטייה לגירויים.

בהמשך יעשו עלייה גם סדרות E- לטיפול בעור יבש, T- לטיפול ושיקום עור הנוטה לאקנה ו- N לטיפול באדמומיות והופעת נימים בעור הפנים.

טווח המחירים של סדרת המוצרים 99-129 ₪ ברשת סופר-פארם.