המסחר השבועי בשוק המטבע של ישראל נפתח הבוקר (שני) בציפייה להחלטת בנק ישראל בנוגע לגובה הריבית לחודש אוקטובר. יחס הדולר-שקל יורד ב-0.03% ל-3.7587 שקלים, ולא מן הנמנע שהוא ימשיך להיסחר במגמה חלשה גם בהמשך היום. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "נמשך הלחץ על הדולר-שקל, שנסחר באזור 3.755. שבירה מתחת לרף הקריטי של 3.75 עשויה שוב להאיץ את הירידה כלפי מטה לעבר השפל של ספטמבר ב-3.74, הרמה שבה בחר בנק ישראל להתערב כדי לבלום את הסחף השלילי. אם השוק יאתגר שוב את רמת השפל הזו הבנק עשוי להתערב פעם נוספת".
 
בישיבת הריבית היום בנק ישראל לא צפוי לשנות את הריבית, אך התייחסותה של הנגידה לשער החליפין המתדרדר עשויה להגביר את התנודתיות במסחר בדולר-שקל אחר הצהריים. הלחץ על הדולר נובע מישיבת הריבית שהתקיימה בשבוע שעבר בארצות הברית, שבה הבנק הפדרלי הוריד את תחזית הריבית וגם הפחית את תחזית הצמיחה והאינפלציה. בשוק עדיין סבורים כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית בישיבת הבנק בדצמבר, אך הצפי להיקף העלאות הריבית ב-2017 וב-2018 ירד משמעותית. 
 
ביום שישי עוד זכה הדולר למעט רוח גבית, לאחר שנשיא הפד של בוסטון, אריק רוזנברג, הביע תמיכה בהעלאת ריבית בטווח הקצר, ואולם הצהרת הבנק חשפה כי מרבית חברי הבנק סבורים כי הריבית תעלה בצורה הדרגתית יותר בשנתיים הקרובות. על רקע אי הוודאות באשר למדיניות המוניטרית של הפד, הדולר צפוי להמשיך ולגלות רגישות בתקופה הקרובה לטיב נתוני המקרו, ובעיקר לנתוני התעסוקה והאינפלציה.