"על רקע המשך הלחימה ובהתאם להנחיות גורמי הביטחון המוסמכים במדינה ולאזהרות מסע לאזרחים הישראלים השוהים בחו"ל (כפי שפרסם המטה לביטחון לאומי), החברה מבצעת התאמות בלוח טיסותיה בנתיבים פעילים", הודיעה היום חברת אל על שפרסמה את הדו"ח הכספי לרבעון השלישי של השנה.

באל על ציינוף כי ביתר היתר, החברה שינתה מסלולי טיסה קיימים, האריכה את מסלולי הטיסה ליעדים מברח הרחוק, השהתה פעילות טיסתית למספר יעדים, הפסיקה פעילות ליעדים עונתיים ודחתה פתיחת הפעלת טיסות ללמספר יעדים.

"בנוסף, אנו חווים שינוי בהתנהגות הצרכנים, שבא לידי ביטוי בהעדפה להמנת טיסות ברגע האחרון ולא הזמנות מראש לחודשים קדימה, כמו גם שינויים בתמהיל היעדים ועוד", ציינו עוד בחברה – "במקביל, עלה הצורך להטסת מטען והחברה נרתמה הבאת ציוד חיוני לישראל, כסיוע לכוחות הביטחון וההצלה. החלה מפרוץ המלחמה הובילה אל על ארצה כ-13 אלף טון מטען, הכוללים ציוד חיוני למדינת ישראל בטיסות הסדירות בבטן המטוס, בטיסות מטען ייעודיות במטוסי הדריליינר, במטוס 777 שהותאם במיוחד למטה זו ובמטוס המטען של החברה שקיבל את השם הסמלי 'עוטף ישראל'".

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה ציינה עוד: "בימים אלה יש לנו אחריות לאומית עמוקה כלפי העם והמדינה ואנו ממלאים אותה בחרדת קודש. כחברה שהיא סמל ישראלי, ביצענו מאות טיסות במטרה להביא ישראלים ארצה מכל רחבי העולם ואנו מבטיחים יום יום גשר אווירי פתוח למדינה וממנה. הגדלנו את נפח פעילות המטענים שלנוט לטובת מאמצי המלחמה והמשק. זאת כמובן לצד פעולות רבות לטובת חיילי צה"ל ומשפחות החטופים והנעדרים. התאמנו את עצמנו במהירותת למתכונת חירום ודאנו לשמו על לוח טיסות יציב ופעיל, תוך הקפדה על בטיחות הנוסעם ובטחונם, בייחוד בעת הזו".

על פי תוצאות הרבעון השלישי (בחודשים יולי-ספטמבר), נרשמה עלייה של 11% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל, שהסתכמו בכ-696 מיליון דולר, הרווח הנקי (בניכוי הכרה חשבונאית חד פעמית ברבעון המקביל אשתקד בהיקף של כ-38 מיליון דולר) גדל ביותר מ-70% והסתכם ב-52 מיליון דולר.

גידול של למעלה מ-60% נרשם בתזרים המזומנים  מפעילות שוטפת לעומת הרבעון המקביל, שהסתכמה בכ-92.3 מיליון דולר. ההכנסות רבעון השלישי הסתכמו בכ-696 מיליון דולר – גידול של 11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע הביקושים הגבוהים לטיסות נוסעים.

הרווח התפעולי התזרימי ברבעון השלישי הסתכם בכ-172 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-167 מיליון דולר (שאף כוללים הכרה חשבונאית חד פעמית בהיקף של כ-38 מיליון דולר) ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון השלישי, שיעור התפוסה בטיסות אל על עמד על 88.1% וזאת, בהשוואה ל-87.5% ברבעון המקביל אשתקד.  בחודש יולי נמסר לידי החברה מטוס הדרימליינר ה-16 ונכון למועד פרסום הדו"ח, מספר המטוסים השמישים שמפעילה החברה עומד על 44 מטוסים, מתוך צי של 47 מטוסים.

הוצאות המימון ברבעון השלישי הסתכמו בכ-33.2 מיליון דולר, ירידה קלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כאשר אז הן הסתכמו בכ-34.4 מיליון דולר.

הרווח הנקי הסתכם בכ-52 מניליון דולר וזאת לעומת רווח נקי של כ-67 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בו נרשמה הכנסה חד פעמית בסך ל כ-38 מיליון דולר.

"הביצועים שלנו ברבעון השלישי הצביעו על ביקושים גבוהים וניהול נכון של צי המטוסים, חוויית השירות לצד תמחור נכון ומימוש מהלכי ההתייעלות שביצענו בשנתיים האחרונות", ציין סמנכ"ל הכספים באל על, ינקלה (יעקב) שחר – "באשר לרבעון הרביעי, מאז תחילת המלחמה, כל אלה ביחד עם התאמת הפעילות המסחרית למצב, יובילו לכך שהחברה דע לצלוח את האתגר גם ברבעון הרביעי".