בשל התחזקות הדולר בעולם, המטבע האמריקאי צפוי להתחזק לעומת השקל. הבוקר (שני) שערו של הדולר במסחר הבין-בנקאי עלה ב-0.11% ל-3.7643 שקלים. יחס הדולר-שקל נסחר כעת בטווח צר ועלייה מעל 3.80 עשויה לאותת על התרחבות של תיקון חיובי. מנגד, ירידה מתחת ל-3.75 עשויה להאיץ את הירידה מטה. 



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לדשדש באזורי התחתית של 3.77, זאת למרות התנודות החדות שראינו בשוק המט"ח העולמי ביום שישי והזינוק של הדולר". 



השבוע יעמוד בסימן שתי ישיבות ריבית חשובות, של הבנק הפדרלי ושל הבנק של יפן. בעולם, מדד הדולר זינק לרמתו הגבוהה ביותר מאז סוף מרץ, וזאת על רקע הצניחה של האירו והין. הין, שטיפס באחרונה לשיאים חדשים למול הדולר, צלל מטה על רקע הדיווחים כי הבנק של יפן עשוי להוציא לפועל מדיניות חסרת תקדים של ריבית שלילית על הלוואות לבנקים, וזאת לאחר שבינואר האחרון הוריד הבנק את הריבית על פיקדונות לרמה שלילית. הבנק היפני מנסה להמריץ את פעילות האשראי במדינה ולהחליש את הין, אך לפי שעה כל מאמציו עולים בתוהו.



מנגד, גם האירו נחלש על רקע אוזלת היד של הבנק האירופי, שלמרות מדיניותו המרחיבה כלכלת האזור ממשיכה לגלות סימני חולשה מדאיגים. ומהעבר השני של האוקיינוס, הבנק הפדרלי לא אמור להעלות את הריבית בישיבתו השבוע, אך על רקע המסרים הסותרים שנשמעו מצד בכירי הבנק בשבועות האחרונים. בשוק מקווים לקבל תמונה מדויקת יותר על כוונות הבנק בשבועות הקרובים. אם הבנק יאותת כי בכוונתו להמשיך במתווה העלאות הריבית, הדולר עשוי לזנק. זה למעשה הטריגר שזקוק לו הדולר כדי לפרוץ באופן ממשי מעלה.