שוקי המטבע בישראל ובעולם ממתינים לתוצאות הבחירות בארצות הברית שיתקיימו מחר. בינתיים בישראל, המסחר במט"ח מתנהל הבוקר (שני) בירידות של שער הדולר (0.14%) שנסחר ב-3.8016 שקלים. משה שלום, ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל, התייחס לפתיחת שבוע המסחר במט"ח וציין כי "יחס הדולר-שקל צנח בשבוע שעבר כ-6.5 אגורות ונשבר מתחת לגבול 3.80. הוא נסחר כעת ברמתו הנמוכה ביותר מאז אמצע אוקטובר. גם בעולם קרס בשבוע שעבר הדולר ככל שהתברר שהבחירות לנשיאות בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ פתוחות לחלוטין".

הפעילים בשוק המט"ח עסוקים כרגע אך ורק בבחירות לנשיאות, ואפילו דוח התעסוקה שפורסם בשישי בארצות הברית, עבר כמעט מבלי להותיר חותם. כשלעצמו, מספר המשרות החדשות היה מעט נמוך מהתחזיות (161 אלף בפועל מול צפי של 175 אלף), אך שיעור האבטלה נותר ב-4.9% וגם הדוח הנוכחי הצביע על המשך הגידול ברמת השכר ושעות העבודה.

חוזקו של הדולר בשבועות האחרונים נבע במידה רבה מכך שבשוק העריכו כי קלינטון תנצח בבחירות, וכעת, לאור אי הוודאות לגבי המנצח, פעילים רבים מצמצמים את החשיפה שלהם על הדולר, מה שמתבטא בקריסה של השטר הירוק.


ניצחון של טראמפ יוביל לאפקט שרשרת חריף


התנודתיות סביב הבחירות צפויה להיות גבוהה במיוחד. ניצחון של טראמפ עשוי ליצור אפקט שרשרת בשווקים, בדומה למה שראינו בעקבות הברקסיט ואולי אפילו בצורה חריפה יותר, ולהוביל לא רק לצניחה של הדולר אלא לירידה של כל הנכסים המסוכנים. בשווקים יש העדפה לקלינטון, שאמורה לשמר את הסטטוס קוו, על פני טראמפ שמחזיק בעמדות כלכליות ופוליטיות רדיקליות הרבה יותר.

ולראייה, ה-S&P 500 כבר רושם רצף של 12 ימים שליליים, וזאת מתוך החשש מניצחון של טראמפ. אם תתרחש טלטלה בשווקים בעקבות ניצחון של המועמד הרפובליקני, הדבר גם יעמיד בספק את העלאת הריבית של הבנק הפדרלי בדצמבר. מנגד, ניצחון של קלינטון צפוי לגרום ל"ראלי של אנחת רווחה", הן בדולר והן במניות.