שר האוצר משה כחלון הציג היום (חמישי) את תוכניתו הכלכלית למאבק ביוקר המחיה. בפתח הדברים אמר השר כי "אנחנו מנהלים את כלכלת ישראל באחריות וכתוצאה מכך, התווספו עודפים האוצר. הכסף שהצטבר הוא של הציבור, שלכם האזרחים, שמשלמים את המסים. נבחרנו לסייע לזוגות הצעירים, למשפחות העובדות, ובשבועות הקרובים נעסוק בנכים, אלו שחיים אך ורק מקצבאות".



כחלון עקץ במהלך דבריו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר לשעבר יאיר לפיד. "כולם מדברים על מעמד הביניים ולא עשו דבר. אפשר לדבר על השמן והרזה, או לשאול איפה הכסף, אבל צריך לעשות. צריך להגדיל את מעמד הביניים, לאפשר לאנשים לעלות אליו ולא להפך", אמר, "אנחנו אומרים היום בקול ברור לישראלים שעובדים, המדינה צריכה לדעת לתת ולא רק לקחת. המשק הישראלי חזק מאי פעם האבטלה נמוכה, זה לא בא משום מקום". 

מסיבת העיתונאים בה הציג משה כחלון את תוכנית "משפחה נטו". צילום: אבשלום ששוני

"אנחנו בעד שיישאר יותר נטו לעובדים, זה טוב למשק ועושה צדק", הוסיף שר האוצר. "זאת תוכנית כלכלית, לא תוכנית רווחה. אנחנו ממשיכים במאבק יוקר המחיה. בחג הזה שולחן הסדר היה זול יותר, פתחנו את השוק לתחרות". לדבריו, "אנחנו נמשיך להיאבק בקבוצות הלחץ. אלה אנשים חזקים, שיודעים לעבוד בתקשורת, עם הרבה כסף, עם הרבה לוביסטים, אבל לא נפחד מהם, אנחנו נוביל לסבסוד צהרונים, תוספת נקודות זיכוי והגדלת מענק העבודה למשפחות עובדות. אנחנו גם נפעל להורדת מיסי קניה על בגדי תינוקות ועל סלולר.        

אתמול דווח בתוכנית חיסכון בערוץ 2 כי המשרד האוצר מגבש תוכנית עם מרכז השלטון המקומי להוזלת מחירי הצהרונים, לפיה, המחיר המרבי יעמוד על 930 שקלים והמדינה תסבסד במאות שקלים נוספים, תלוי במקום המגורים של המשפחה.              
 
"לי קשה לקבל משפחה שבה שני עובדים נמצאים מתחת לקו העוני" אמר יו"ר כולנו. "כל עבודה מכבדת את בעליה ואנחנו נכבד את המשפחות. לא נשאיר אף אחד מאחור, היום אנחנו מתקנים עוול היסטורי. לכל מי שדואג לפרנסת משפחתו, התוכנית הזאת בשבילכם. האדם העובד צריך לקבל ככל שניתן כדי להגדיל את מעגל העובדים בישראל". 
 
לגבי הגדלת קצבת הנכים, עליה הודיע לפני הפסח, אמר כחלון: "אנחנו נביא בשבועות הקרובים גם את הבשורה לנכים. אלה שקצבתם היא מחייתם. תוך מספר שבועות קטן נציג את התכנית במלואה ויהיו שם 4 מיליארד שקל".

בעקבות הנתק בין כחלון לנתניהו בעקבות משבר התאגיד, ראש הממשלה לא עודכן על פרטי התוכנית או על מסיבת העיתונאים.