הכתבה נכתבה בשיתוף פסגות נכסים

רוכשי הדירות בישראל מבינים כי הרכבת נעצרה בתחנה והם כבר לא צריכים למהר אל הרציף אלא לחכות על הגדר. המשקיעים נעלמו להם מהשוק גם כן, לא מעט יזמים נשארו תקועים עם היצע גדול ללא קונים, לכן מנסים לעורר מחדש את השוק בעזרת מבצעי ענק ושיתופי פעולה עם חברות נדל"ן גדולות עם גב פיננסי יציב. המוכרים מצידם נשארו עם חלומות על מכירה במיליוני שקלים שהתנדפו להם באוויר. זוהי תמונת המצב העדכנית של שוק הנדל"ן המקומי לשנת 2023. 

מי האשמים במצב, מה עושה בנדון הממשלה הנוכחית, ועד מתי המצב המסובך עתיד להימשך? בואו נעשה סדר בדברים.

על פי נתוני הלמ"ס, היקף המשכנתאות שלקחו רוכשי הדירות בשנה האחרונה צנח בצורה דרסטית. האשמה העיקרית לכך היא הריבית שלא עצרה באדום, אלא עלתה באופן הדרגתי במשך עשר פעמים ברציפות אחת אחרי השנייה עד לרמה של 4.75%, כאשר ריבית הפריים נעצרה על שיעור של כ- 6.25%.

אומנם בחודשיים האחרונים הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון בחרה להותיר את הריבית ללא שינוי, אך על פי כל הסממנים ישנה עדיין היתכנות גדולה להמשך העלאות הריבית בהחלטות הבאות.

ממשלות ישראל החלו לנסות לשווק את הפרויקטים של מחיר למשתכן ודירה בהנחה כמי שאמורות להוזיל את מחירי הדיור בצורה דרסטית. אך מבדיקה שערכנו עולה כי לא רק שהמחיר למשתכן לא הוריד את המחירים, אלא הוא סחרר את השוק ואף העצים את הפערים החברתיים. 

בעוד שעל פי מומחים הפתרון המתבקש הוא להפשיר קרקעות מאחר ואין מספיק עתודות קרקע לבנייה, משום מה הממשלות השונות מסרבות לשתף פעולה ולפעול מספיק מהר או בכלל כדי לשנות את פני התמונה העגומה.

כך יוצא כי יזמים בסדרי גודל קטן עד בינוני נשארו תקועים עם היצע גדול של דירות, בלי שתהיה נהירה משמעותית של קונים. מאחר וגם הם נאלצים להתמודד עם תשלומי ריבית גבוהים על הלוואות ומינוף שביצעו בזמנים בהם השוק היה תוסס, לרבים מהם אין ברירה אלא לפנות לעזרה מצד חברות נדל"ן גדולות, ולהציע להן שותפות בפרויקטים השונים, אחרת סופם יהיה מר.

בפועל הסחבת הזו מובילה לכך שגם פרויקטים שכבר יצאו לפועל אינם תקינים ואספקת הדירות החדשות מתעכבת באופן משמעותי. דבר שמכניס לסחרור את כל המעורבים בעסקה.

אם נדמה כי מדובר בכביש ללא מוצא, תשמחו בוודאי לשמוע כי יש מי שקראו את התמונה הרבה לפני כולם וביצעו חישוב מסלול מחדש שלאט לאט החל להניע את השוק כנגד כל הסיכויים. מדובר ברשת הנדל"ן פסגות נכסים בבעלותם של שני שותפים, חן בן חמו ויוסי אסף אלול המחזיקה במספר סניפים ברחבי הצפון, ומספקת שירותים במגוון שווקי התמחות: כרמיאל, יישובי משגב, מעלות, כפר ורדים, חיפה, נהריה, עכו, המושבים והסביבה. ביחד הם פיתחו את שיטת פסגה, שיטה ייחודית ובלעדית עבור לקוחות הרשת אשר מטפלת גם במוכרים וגם בקונים בכל הנוגע לשיווק, מכירה ואיתור נכסים.

התוצאה של אותה שיטה מעוררת התפעלות בקרב גורמים רבים המעורבים בעולם הנדל"ן.

מדובר בתכנית שיווקית מהפכנית שמציעה כ- 18 אפיקי פרסום לכל נכס בנפרד. בעזרת השיטה הזו פסגות נכסים מצליחה למכור את הנכסים שמקבלת בבלעדיות בפרקי זמן קצרים ובמחירים שתואמים עד כמה שניתן למצב השוק הקיים. על כך חן בן חמו מסביר: "בכל הנוגע למכירה של נכסים חילקנו את שיטת פסגה לשלושה מסלולים שונים: מסלול השקעה, מסלול מגורים או מסלול יוקרה. הרעיון שעומד מאחורי החלוקה הזו הוא שכל מסלול מותאם על פי מספר פרמטרים שעולים מבדיקה שלנו בשטח, כאשר גם המוכרים וגם הקונים יקבלו בדיוק את מה שמתאים להם במינימום זמן ומקסימום תוצאה".

הדברים שבן חמו מספר עליהם עושים סדר בראש. אם קודם לכן התרגלנו כי כל מה שעלינו לעשות הוא לפרסם מודעה באתר מוכר כמו יד 2 ולהאמין כי כך יגיעו אלינו קונים פוטנציאליים, או להעניק את הנכס למתווך שעל פעולת הפרסום הזו הוסיף עוד שניים או שלושה אפיקי שיווק סטנדרטים לחלוטין, בפסגות נכסים לקחו את הדברים צעד אחד קדימה, והשתלטו על כל אפיקי השיווק הקיימים ויצרו נוסחה שקשה מאוד לשכפל ולהעתיק. הסיבה לכך פשוטה, זה עולה להם המון כסף ומקנה ללקוחות ערך, שקט ותוצאות מהירות. לראייה, שיטת פסגה ביצעה מעל ל- 250 עסקאות של מוכרים וקונים שנעזרו בנוסחה הזו, ומחזיקה מעל ל- 150 נכסים בבלעדיות בשוק יד שנייה, לצד מגוון פרויקטים נוספים.

"אי אפשר למכור נכס בפרק זמן מינימלי ובמחיר מקסימלי בלי שתהיה רשת גדולה שמכסה את כל השטח כולו ועובדת בצוותא, כאשר לכל סניף יש את אזורי ההתמחות והמתווכים שפועלים בהם באופן ספציפי על מנת לעטוף את קהל הלקוחות ולהוביל להצלחה. לכן כאשר אנחנו נכנסים אל פרויקט של נכס שנמצא בבעלותנו, אנחנו נכנסים בעובי הקורה. זה אומר שבראש ובראשונה מוכר הנכס עובר תשאול מעמיק בו אנחנו דולים ממנו כל פיסת מידע אפשרית. החל מהמחיר המבוקש, מצב הנכס מבחינה משפטית כדי שלא נגלה לאחר מכן איזה חתול בשק. מצב הנכס מבחינה פיזית, לוודא שאין תקלות מיוחדות, נזילות נסתרות וחריגות בנייה, ובנוסף גם מה התוכניות העתידיות שלו. כי לכל עסקת מכירה צריך לאתר קונה מתאים, ולאחר המכירה לשדרג לבעל הנכס את איכות החיים בדמות נכס אחר בהתאם לצרכיו האישיים", חן בן חמו פירט על קצה המזלג על חלק מהפעולות של שיטת פסגה שנותנת מענה מקיף למוכרים וקונים גם יחד.

דור סאבה, סוכן נדל''ן מומחה ברשת הנדל''ן פסגות נכסים (צילום: אביב לוי)
דור סאבה, סוכן נדל''ן מומחה ברשת הנדל''ן פסגות נכסים (צילום: אביב לוי)

לאחר שהם מבצעים איסוף נתונים קטנים וגדולים כאחד, הם מחלקים את המשימה לכל המחלקות ברשת. מחלקת מוכרים העוסקים בשיווק ופרסום, מי שאחראים על ייצוג המוכרים, מחלקת קונים המתמחה באיתור וליווי של קונים. מחלקת גישור המנהלת את המשא ומתן בעסקה, ומשם למחלקות המספקות שירותים משלימים כגון: ייעוץ משכנתאות מותאם וחסכוני, וייעוץ משפטי להשלמת העסקה במלואה.

רועי פיאמנטה, סוכן נדל''ן מומחה ברשת הנדל''ן פסגות נכסים (צילום: אייל מן)
רועי פיאמנטה, סוכן נדל''ן מומחה ברשת הנדל''ן פסגות נכסים (צילום: אייל מן)

"לאחר שאנחנו בודקים את טיב העסקה, טיב הלקוח והערכת שווי מדויקת לנכס, אנחנו מייצרים אסטרטגיית שיווק ופרסום לקהל יעד מדויק, בכדי להגדיל את כמות הפניות של רוכשים פוטנציאלים תוך פרק זמן קצר.

כך שמבחינתנו אנחנו לא מרגישים את השוק כפי שבמקומות אחרים חשים אותו, כאילו הוא תקוע בבוץ.

כדי למקסם כל הזדמנות שעולה מעל לפני השטח, אנחנו יוצאים לשלב נוסף באסטרטגיית התפעול שלנו, והפעם אלה הם מי שמתעניינים בנכס שעוברים תשאול מקיף. זה כולל בתוכו בירור צרכים, קריטריונים ותקציב, אישור עקרוני למשכנתא, דבר שמספק תהליך סינון שלא משאיר פרצות, אלא מאפשר לנו לחבר תכף ומיד את העסקה בין שני הצדדים הבשלים לצאת לדרך, תוך מתן פתרונות משלימים לכל מהמורה שיכולה להגיע תוך כדי תנועה עד לחתימה על החוזה", חן בן חמו סיפר.

התשאול שעליו הוא מדבר לא היה מבייש את מיטב החוקרים הבכירים במשטרת ישראל. בן חמו ואסף אלול מגיעים אל הנתונים הפיננסים העדכניים של כל לקוח שהשאיר פרטים, כדי לוודא בראש ובראשונה שיש באפשרותו לעמוד במחיר. במידה והוא צריך להיעזר במשכנתא, אנשי המקצוע של פסגות נכסים מלווים אותו מול הבנקים השונים במטרה להשיג עבורו מימון בתנאים הטובים ביותר. אך מתברר כי ענייני הכספים הם רק פרט קטן בתוכנית הליווי הרחבה. "מאחר ויש בידינו לא מעט נכסים בכל פרק זמן נתון, באופן טבעי יש לנו יותר מרחב פעולה לפעול ולבצע התאמות בין הקונים ומוכרים. אנחנו מחדדים את הדברים על ידי כך שמבקשים ללמוד ולהכיר באופן אישי את הקונים. לא רק המצב בבנק אלא גם בפן האנושי. בכמה בני משפחה מדובר, האם הם חילונים או דתיים ובני כמה הילדים, כך שנוכל לדעת לאיזה אזור לשייך אותם, למשל כזה שיש בסביבה גנים, בתי ספר או תיכונים. בכמה מכוניות בני המשפחה מחזיקים, כך שנוכל לדעת עד כמה חשוב שהם יתגוררו בקרבת מקום לתחבורה ציבורית ועוד", חן בן חמו סיכם את הדברים, והשאיר אותנו פעורי פה על מגוון הפעולות של חברת פסגות נכסים ושיטת פסגה.

במידה ואתם תקועים עם נכס שלא מצליחים למכור במשך תקופה ארוכה במחיר הוגן, או מבקשים לרכוש נכס ולנצל את תנאי השוק הנוכחיים, רשת פסגות נכסים היא הכתובת שאליה כדאי לכם לפנות.

רוצים לקבל פרטים נוספים על שיטת פסגה כדי לקנות ולמכור במינימום זמן ובמקסימום תוצאה? שלחו עכשיו הודעת וואטסאפ או לחצו כאן לאתר החברה.

הכתבה נכתבה בשיתוף פסגות נכסים