בריכה אקולוגית, בית בד וטחנת קמח משוחזרים, פלנטריום, כיכר שעוני שמש, שלל מוצגים ארכאולוגיים מאוספי המוזיאון, מאות מקומות ישיבה, מדשאות, משעולי גפנים, עצי תות וצמחייה ארץ ישראלית ים תיכונית - מכל אלה ועוד ייהנו מבקרי הבוסתן החדש של מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, שייפתח לראשונה למבקרים בתקופת חגי תשרי, ומזמין את הציבור הרחב להגיע ללא תשלום בין השעות 8:00 בבוקר ל-18:00 בערב.

בוסתן מוזיאון ארץ ישראל תל אביב, על שם ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, הינו בוסתן רחב ידיים המשתרע על שטח של כ-90 דונם וממוקם בשטחו המערבי של המוזיאון. הוא נועד להעמיק את הקשר הפיזי והרוחני, בין המוזיאון ובין העיר תל אביב והציבור הרחב. נכון לעכשיו, מדובר בפתיחה חלקית של הבוסתן, באזור המשתרע על שטח של כ-50 דונם. בעוד כחצי שנה יפתח הבוסתן באופן מלא.

בהיותו חלק בלתי נפרד ממוז"א, תוכנן הבוסתן בסטנדרט הגבוה ביותר, תוך כדי תשומת לב רבה לפרטים. בשטחיו ייהנו המבקרים כאמור מבריכה אקולוגית, בית בד וטחנת קמח משוחזרים, פלנטריום, כיכר שעוני שמש, ושלל מוצגים ארכאולוגיים מאוספי המוזיאון.

ה-"מרעולים" (משעולי הרועים) מזמינים שיטוט בין חלקי הבוסתן ולאורכם פזורים מאות מקומות ישיבה, מדשאות, פינות צל אינטימיות וקרירות, ברזי מים צוננים, משעולי גפנים, עצי תות וצמחייה ארץ ישראלית ים תיכונית עוטפת ורכה.

לצד פתיחת שטחי הבוסתן לציבור, האתרים הפזורים בגן ימשיכו להוות חלק בלתי נפרד מן המוזיאון ומחללי התצוגה שלו, ובעתיד יערכו בהם תערוכות, סדנאות, פסטיבלים ואירועי חוץ.
הכניסה לבוסתן ולמתחם מוז"א תתאפשר משערים רחבי ידיים הקבועים בהיקפו.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "תל אביב-יפו, כידוע לכולנו, תוכננה והוקמה כעיר גנים. ואכן, יש לה פינות חמד יפות ורבות, ירוקות להפליא. אבל גן חמד כזה, בוסתן רחב ידיים ומרוצף שבילי רועים שכזה, אני בספק אם מתכנניה אפילו העזו להעלות בדעתם. תהליך השיפוץ הנרחב והמעמיק שעובר מוז"א ושהבוסתן הוא השלב הראשון בו, ימסמס את ההפרדה הפיזית בינו לבין השכונה והעיר והוא הדגמה נפלאה לתפיסת התרבות הכוללת שלנו בעיר. תפיסה שמאמינה שאנשי העיר וקהילותיה, מזינים את מוסדות התרבות והאמנות לא פחות משהם מקבלים מהם השראה. תפיסה שמאמינה שתרבות ואמנות הן חלק מרכזי מחייה של העיר ולכן גם חייבות להתקיים במרחביה הציבוריים, ולא רק בתוך המוסדות והמבנים עצמם. אני מאחל לכולנו שעות מרובות של ישיבה והליכה בתוך הבוסתן הזה, בתוך המוזיאון מעורר ההשראה שהוא מוזיאון ארץ ישראל".

מנכ"ל מוזיאון ארץ ישראל תל אביב, עמי כץ: "אני מתרגש להזמין את תושבי העיר ואת הציבור בכלל לגן המופלא של מוז"א. בשבועות האחרונים בכל בוקר שאני נכנס למוזיאון, אני נפעם מהפארק היפהפה שקם פה לאחר שנה וחצי של עבודה מאומצת. הבריכה, מאות העצים והספסלים שפוזרו כאן, יוצרים ועוד ייצרו פינות חמד מופלאות. בית הבד, וכיכר שעוני השמש ובעתיד גם תל קסילה הופכים להיות פתוחים, ונגישים לקהל. בעתיד נשתמש בבוסתן גם להעשיר את החוויה האמנותית והאומנותית של מוז"א תוך הידוק הקשר עם הקהילה והשכונות שמסביב".

הבוסתן תוכנן על ידי סטודיו אורבנוף, והוא מהווה את השלב הראשון בביצוע תוכנית ההתחדשות הכוללת של המוזיאון, עליה אמונים משרדי האדריכלים קימל אשכולות וסטודיו דה לנגה. הקמת הבוסתן התאפשרה במימון שווה של עיריית תל אביב-יפו וקרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל.