הכתבה נכתבה בשיתוף החברה למימוש קרקעות

במסגרת הפרויקט עתיד להיבנות מתחם עירוב שימושים שיכלול מגורים, לצד מבני משרדים ומסחר. כעת, ניתן לרכוש בפרויקט קרקעות בייעוד למגורים במחיר אטרקטיבי עם פוטנציאל תשואה גבוה.

קרקעות להשקעה באבן יהודה
אבן יהודה הינו יישוב מבוקש הממוקם במיקום אסטרטגי בצפון השרון, ממזרח לנתניה וצפונית לרעננה. החתך הסוציו אקונומי הגבוה בשילוב המיקום הביאו לביקוש רב ולמחסור במגורים. אחת התופעות המשמעותיות איתה מתמודדת אבן יהודה היא המחסור החמור בדירות קטנות הגורמת לבריחת צעירים לת"א ולשאר חלקי השרון. תופעה זו התחזקה עם מעבר בית הספר האמריקאי ליישוב, אירוע שחיזק והעלה את החתך הסוציו אקונומי של אבן יהודה.

החברה זיהתה את הצורך הנ"ל ומשווקת בימים אלה פרויקט חדש, במסגרתו מזמינה משקיעים להשקיע בחטיבת קרקע של כ-10 דונם באבן יהודה במתחם 9. שלב א' של השיווק כבר הושלם וכעת החל שיווקו של שלב ב'.

המתחם נכלל בתוכנית המתאר של אבן יהודה אשר הופקדה בתנאים ועתידה לשלש את כמות התושבים ביישוב. במסגרת המתחם, מתכננת מועצת אבן יהודה לאשר בנייה של אלפי מ"ר של מסחר משרדים ומגורים בגדלים של דירות סטודיו. תוספת של דירות מגורים קטנות ביישוב כחלק מהתוכנית אמורה לתת מענה למחסור בפתרונות דיור לצעירים המעוניינים להתגורר ביישוב. בנוסף, שטחי משרדים והמסחר הנוספים יתנו פתרונות תעסוקה שכרגע חסרים באזור.

הייחודיות של הפרויקט במתחם 9 באבן יהודה
הפרויקט של החברה למימוש קרקעות הינו פרויקט בעל מאפיינים ייחודיים, המגלם בתוכו פוטנציאל לרווח משמעותי עבור המשקיעים. 

במסגרת הפרויקט נכללת חטיבת קרקע של 9741 מ"ר, אשר הופשרה ואושרה בעבר לבנייה של 232 יחידות דיור מוגן. המשמעות היא שכבר ניתן בעבר היתר לבניה על אותו שטח, וכעת יש צורך רק לשנות את הייעוד במסגרת התוכנית המתאר החדשה. זאת ועוד, בגין הקרקע בוצע בעבר תשלום פיתוח בגובה של כ- 2.6 מיליון שקל, אשר ייזקפו לטובת המשקיעים והחברה.

כיום, חטיבת הקרקע הנ"ל היא חלק מתכנון של מתחם עירוב שימושים חדשני. התכנון החדש עתיד להניב רווחים הנובעים משני אלמנטים שונים, כאשר הראשון מבניהם הוא רווח בגין התקדמות ההליך התכנוני וקבלת זכויות חדשות במגורים, מסחר ומשרדים.

אלמנט הרווח השני הוא העצמת והגדלת זכויות הבניה בפרויקט. העצמת הזכויות צפויה לנבוע משני מקורות עיקריים:

  1. חטיבת הקרקע כבר הופשרה בעבר ולכן צפויות להינתן לה זכויות בנייה מוגברות במסגרת התוכנית החדשה.
  2. תכנית המחוז הציעה בניית מבני מגורים בני 5 קומות. במסגרת התוכנית החדשה המליצה המועצה על הגדלת גובה הבינוי ל 6 קומות. 

המשמעות היא שיתכן כי הזכויות למגורים יגדלו באופן משמעותי כמו גם שאר השימושים והזכויות בפרויקט. כל אלו צפויים להעלות משמעותית את שווי הקרקע ובכדי לסבר את האוזן, הגדלת זכויות הבנייה צפויה להניב למשקיעים רווחים אשר עשויים להגיע לכדי 200% בתוך כ-5 שנים.

מתחם 9, אבן יהודה (צילום: החברה למימוש קרקעות)
מתחם 9, אבן יהודה (צילום: החברה למימוש קרקעות)

למה כדאי לרכוש קרקע להשקעה באבן יהודה?
הקרקע ממוקמת במיקום אסטרטגי והמתחם שוכן בסמיכות לעורקי תחבורה ראשיים ובהם כביש מס' 4, כביש מס' 2, וכביש 553. בנוסף, בקרבה למתחם נמצאת תחנת הרכבת 'בית יהושע', ובעתיד יוקם בצמוד גם מתחם 'חנה וסע', ממנו ניתן יהיה להגיע עם שאטלים לרכבת ולמטרו. מדובר בקרקע פרטית, אשר תירשם על שם המשקיעים בטאבו באופן מלא. 

במסגרת המתחם עתידות להיבנות דירות סטודיו אשר יענו על ביקוש אדיר ורב השנים לדירות קטנות באזור. כיום קיים מחסור גדול בדירות מסוג זה באזור אבן יהודה ובערים הסמוכות, ולמעשה אין דירות כאלו בטווח של כ-10 ק"מ מהיישוב. אלו חדשות מעולות לבני היישוב ולקהל הצעיר בסביבה. אלו חדשות מצוינות גם עבור המשקיעים וזאת מכיוון שדירות סטודיו נמכרות ומושכרות במחיר גבוה יותר, ועל כן הן מצוינות כדירות להשקעה. 

עוד סיבה טובה להשקיע בפרויקט היא שמחירי הקרקעות לבנייה באזור גבוהים. ככל שהליך אישור התוכנית יתקדם, ערך הקרקע (שכרגע אינה זמינה לבנייה) יעלה וכך המשקיעים ירוויחו תשואות נאות עד כדי 200% על הכסף. אלו שיבחרו לבנות דירה במסגרת הפרויקט, צפויים לחסוך 50% משווי גמור של דירה\מגורים.

ומה לגבי בטחונות? את הפרויקט מלווה משרד עו"ד אשר ילווה את הרוכשים בכל שלבי העסקה, רישומם בטאבו ואיגודם תחת הסכם השיתוף של הפרויקט.

אינטרס הרשות המקומית בקידום התוכנית
לרשות המקומית יש אינטרס רב בקידום ואישור התוכנית של מתחם 9, מה שצפוי לקדם את אישור התוכנית, ולקצר את משך הזמן עד לקבלת התשואה עבור המשקיעים:

כ-90% משטחי המועצה האזורית אבן יהודה הינם שטחים עם מבני מגורים, כפי שניתן לראות בגרף המצורף. ועל כן לרשות המקומית יש אינטרס בקידום פרויקט ייחודי של עירוב שימושים, אשר ייצור בשולי המועצה אזור בילוי תוסס, בקרבה לקניון ולצומת בני דרור ובנוסף לכך יהווה אזור תעסוקה לתושבי האזור, וייתן מענה לצורך הכלכלי של המועצה בגביית היטלי השבחה ודמי ארנונה אשר כידוע הרבה יותר גבוהים מדמי ארנונה למגורים.

 נכון להיום, צעירים רבים מתקשים לרכוש דירות באזור ונאלצים לנדוד ולעזוב את המועצה. מתחם 9 ייצור פתרונות מגורים שיתנו מענה לבעיה זאת, שכן במסגרתו מתוכננות להיבנות דירות קטנות יותר ובמחירים אשר יתאימו לתקציב של אוכלוסייה צעירה, אנשי הייטק ובני המקום. 

בנוסף, כחלק מהמתחם, מתוכנן להיבנות חניון 'חנה וסע' שיהווה פתרון לבעיית החניה הקשה בתחנת הרכבת בית יהושוע. מדובר בפתרון שהינו קריטי וחשוב לטובת התושבים בסביבה. בפרט לתושבי המועצה המקומית שסובלים מהיעדר חניה בתחנת הרכבת.

המחסור בשטחי תעסוקה באבן יהודה. התפלגות ייעודי הקרקע ביישוב נכון לשנת 2015 (צילום: החברה למימוש קרקעות)
המחסור בשטחי תעסוקה באבן יהודה. התפלגות ייעודי הקרקע ביישוב נכון לשנת 2015 (צילום: החברה למימוש קרקעות)

על החברה למימוש קרקעות
הפרויקט משווק על ידי החברה למימוש קרקעות, מהחברות המובילות בישראל בייזום ושיווק של פרויקטים בתחום המקרקעין והנדל"ן. לחברה צוות אנשי מקצוע מובילים בתחומם, שמורכב מאנשי נדל"ן ותיקים, עורכי דין, ושמאים.

החברה מתמחה באיתור של קרקעות בהליכי הפשרה ושינוי ייעוד, הן באזורי ביקוש והן בפריפריה, ושיווקן במחירים אטרקטיביים שמניבים למשקיעים רווחים משמעותיים. בין הפרויקטים שהחברה שיווקה וכבר הסתיימו בהצלחה ניתן למצוא שלל מתחמים למגורים וכן מתחמי עירוב שימושים.  

מתחם 9 באבן יהודה הוא דוגמה קלאסית לסוג הפרויקטים שהחברה מתמחה בהם, ואשר צפויים להניב למשקיעים רווחים נאים. לדברי בני ברנשטיין, המנכ"ל והבעלים: "כאחד שגר שנים רבות בקרבת אבן יהודה, אני מכיר את הפוטנציאל הגדול הגלום במתחם. המתחם מהווה הזדמנות של המועצה והאזור לעלות לגבהים חדשים ואנחנו בחברה רואים בו פוטנציאל רב."

לקריאת חוות דעת על החברה למימוש קרקעות ולקבלת מידע על פרויקטים נוספים, תוכלו להיכנס לאתר החברה: https://hlk.co.il או ליצור קשר בטלפון: 09-300-4444.

הכתבה נכתבה בשיתוף החברה למימוש קרקעות