מחקר חדש שהתקבל לפרסום בכתב העת המדעי אסטרונומי נחשב קובע: אנחנו לא לבד, כנראה. במחקר החדש טוענים המחברים כי הם זיהו ניסיונות תקשורת מחייזרים בקבוצת כוכבים מרוחקת, שייתכן ואף מופנית אלינו ומטרתה לסמן לנו על נוכחותם. המחקר זיהה דפוס קבוע ב-234 תשדורות מתוך 2.5 מיליון תשדורות שנחקרו, דפוס שהם לא מצליחים להסביר, מה שהשאיר למדענים עם מסקנה אחת בלבד, שהמסרים באים ממה שתיתכן והיא תרבות אחרת. 
המחקר נכתב על ידי פרופסור ארמנו בורה ושותפו אריק טרוטייה מאוניברסיטת לאבל בקוויבק בכתב העת של החברה האסטרונומית של האוקיאנוס השקט. "אנו מוצאים שהמסרים שהבחנו בהם, נראים בדיוק כמו מסר שצפינו שחייזרים ישדרו במחקר קודם ובכך מוכיחים אותו", כתבו השניים. "העובדה שמצאנו את המסרים האלה רק בקבוצה קטנה של כוכבים, שנמצאים במרחק קבוע משמשות מסוג מסויים, גם מחזקת את התיאוריה שמדובר בחייזרים תבוניים".

בורה וטרוטייה הבהירו כי עדיין מדובר בתיאוריה ויש צורך בעבודה רבה בשביל להוכיח אותה. לטענתם יש צורך לנסות לקלוט את המסרים בעזרת ציוד נוסף בכדי לפסול את הסברים אפשריים אחרים.

סטפן הוקינג ונלסון מנדלה
סטפן הוקינג ונלסון מנדלה
היוזמה לאיתור חייזרים, שבה חברים מקים פייסבוק מארק צוקרברג והפיזיקאי הנודע סטפן הוקינג, בירכו על המחקר והגדירו את הממצאים כמבטיחים, אך גם הם הסכימו כי יש צורך לערוך מחקר נוסף לפני שיהיה אפשר לשייך את המסרים לחייזרים באופן וודאי. "המסרים הנדירים שהתגלו על ידי בורה וטרוטייה בהחלט מצדיקים מחקר נוסף" נאמר בהצהרה מטעם היוזמה, "אך טענות מדהימות, מצריכות הוכחות מדהימות. מוקדן מדי לשייך את המסרים הללו לפעילות של חברה חייזרית, נדרשת עבודה נוספת בשביל לפסול תופעות טבעיות, טעויות סטטיסטיות ולאמת את המחקר בעזרת מקורות נוספים".