הזינוק נמשך: המטבע הדיגיטלי ביטקוין חצה לראשונה את רף ה-10,000 דולר ונמכר הלילה (רביעי) בתמורה ל-10,831.75 דולר, וזאת על פי האתר CoinDesk. מחירו החדש של המטבע מהווה עלייה של כ-10% ממחירו רק לפני 24 שעות, אז נסחר ב-9,830 דולר, ובוודאי ממחירו לפני כשנה, אז היה שווה פחות מ-1,000 דולר.



תומאס גלוקסמן, מומחה לסחר במטבעות בחברת גייטקוין בהונג קונג הסביר את העלייה בשני גורמים: סחר ספקולטיבי במטבע מחד וכניסה של משקיעים סולידיים יותר מאידך. "העלייה האחרונה היא המשך של מגמה שנובעת מפעילות סחר ספקולטיבית ביפן מצד אחד ומצד שני מכניסתם של משקיעים מוסדיים לשוק המטבעות הדיגיטליים". 

לא להתמכר לאופוריה


גלוקסמן המשיך והזהיר שלא להתמכר לאופוריה. "אני בטוח שיהיו ירידות בשווי המטבע בשבועות והחודשים הקרובים, וזאת מכיוון ששוק המטבע הדיגיטלי הוא לא יציב ונע מצד לצד בקיצוניות". בשוק הבנקאי המסורתי מנסים לצנן את ההתלהבות והזהירו מהשקעה לא מושכלת במטבע הדיגיטלי. "ממה שאנחנו יכולים לזהות, הסיבה היחידה לקנות או למכור ביטקוין היא כדי לעשות כסף, וזאת ההגדרה של מסחר ספקולטיבי ושל בועה", הזהיר המנהל של חברת השירותים הפיננסית הוותיקה קרדיט סוויס.

הביטקוין הוא מטבע דיגיטלי, שפותח בשנת 2008 ונסחר לראשונה בינואר 2009, אז בשווי של שישה סנט. מפתחי המטבע התגאו בכך ש"מדובר במטבע עצמאי", ואינו נשלט על ידי ממשלה או בנק מרכזי כלשהו. והוא מופק באמצעות "כרייה דיגיטלית". למרות העליות האחרונות, שערו היציג של הביטקוין תנודתי מאוד, שלא כמו במטבעות רגילים, ויחד עם העליות החדות בשווי המטבע, קורה לא פעם שהוא קורס, וכלכלנים רבים רואים במסחר שלו כמסחר בועתי.