המרוץ לחיסון: חברת פייזר האמריקאית, אחת מהחברות המובילות במחקר ופיתוח חיסון לנגיף הקורונה, הנמצאת בשלב השלישי - ניסוי בבני אדם, דיווחה כי החיסון שלה היה יעיל ב-90% מהמקרים, במחקר שהקיף עשרות אלפי נבדקים. הנתונים אמנם מעודדים, אך מדובר בבדיקות ראשוניות ביותר. מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר כי "החיסון יהיה זמין בחינם לכל אזרחי אמריקה".

מקור אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי קנדה צפויה לקבל יחידות מהחיסון כבר בתחילת 2021, זאת במקביל למספר מדינות נוספות - בהן האיחוד האירופי ואוסטרליה. עם זאת, הדבר ייצא לפועל רק לאחר שארה"ב ובריטניה יקבלו את החיסון.

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן בירך על ההתקדמות אך הזהיר: "ייקח עוד חודשים רבים עד להפצת החיסונים ברחבי המדינה". הוא הוסיף כי "החדשות אינן משנות את 'המציאות הדחופה' - נצטרך להמשיך להקפיד על מסכות, בידוד ואמצעי בריאות אחרים גם ב-2021". 

החברה האמריקאית צפויה להגיש החודש בקשה למנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA, על מנת לבחון את החיסון, ובתקווה אף לאשר אותו. החיסון של חברת פייזר הוא מסוג mRNA (שליח), הפועל על השלב הביולוגי בין ה-DNA והחלבון המיוצר בגוף.

כזכור, גם במכון הביולוגי בישראל המשיכו לשלב השלישי והקריטי בניסוי החיסון לקורונה, ובשבועיים האחרונים החלו נסיינים ישראלים לנסות את החיסון על גופם. עד כה דווחו תוצאות טובות, אך מוקדם כדי לקבוע שאכן החיסון מוכן לשימוש המוני, ולשם כך יש צורך בביצוע של קבוצות מיקוד רבות ומגוונות.

שר הביטחון בני גנץ על תחילת הניסויים בבני אדם בחיסון לקורונה. צילום: דוברות משרד הביטחון