נתונים מדעיים מתומצתים מהימים הראשונים של מגיפת הקורונה (COVID-19), הועלו לאחרונה למסד הנתונים הבינלאומי על ידי מדענים סינים וחשפו מידע חיוני על מקורות התפרצות המגיפה. זאת, על פי צוות של חוקרים בינלאומיים שניגשו לנתונים. בעקבות אפשרות הגישה החדשה שהתאפשרה להם, הצוות פרסם דו"ח המבוסס על פרשנותם לנתונים.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ארגון הבריאות העולמי קרא ביום שבת האחרון לסין לשחרר את כל המידע הקשור למקור מגיפת הקורונה, לאחר שממצאים חדשים מתומצתים עלו במסד הנתונים הבינלאומי. בתמצית הנתונים נחשפו רצפים חדשים של נגיף ה-SARS-CoV-2 וכן נתונים גנומיים נוספים המבוססים על דגימות של חיות שנלקחו משוק בווהאן, סין, בשנת 2020. הרצפים העלו ששועלי-רקון נכחו בשוק וייתכן שגם נדבקו בנגיף הקורונה, מה שמספק רמז חדש בשרשרת ההעברה שהגיעה בסופו של דבר לבני אדם.

לאחר זמן קצר, הגישה למידע הוגבלה לאחר מכן "ככל הנראה כדי לאפשר עדכוני נתונים נוספים", כך נמסר מהמרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

בכירי ארגון הבריאות העולמי דנו בעניין עם עמיתם הסיניים, שהסבירו שהנתונים החדשים נועדו לשמש לעדכון מחקר משנת 2022. המרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתןך לפי הצהרתו, מתכנן להגיש מחדש את המאמר לכתב העת המדעי Nature לפרסום, עם השינויים המעודכנים.

גורמים רשמיים של ארגון הבריאות העולמי אומרים שמידע כזה, אף שאינו חד משמעי, מייצג סיבה חדשה לחקירת מקורותיו של נגיף הקורונה והיה צריך לשתף מיד את המידע. "הנתונים הללו אינם מספקים תשובה סופית לשאלה כיצד החלה המגיפה, אבל כל פיסת נתונים חשובה לקרב אותנו לתשובה זו", אמר מנכ"ל הארגון, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס. "ניתן היה, והיה צריך לחלוק את הנתונים הללו לפני שלוש שנים".