ארונו של המשורר, חתן פרס ישראל, נתן זך הוצב היום (שני) באולם צוותא בתל אביב, שם יוכלו לחלוף על פניו אלו שרוצים לחלוק לו כבוד אחרון. שר התרבות והספורט חילי טרופר ושר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, חלפו על פני הארון. הוא הובא למנוחות בקיבוץ עינת.

טקס הפרידה מנתן זך באולם צוותא בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

זך, שנחשב לאחד מהפזמונאים פורצי הדרך בשירה העברית ולאחד המשוררים החשובים ביותר בדורנו, הותיר מאחוריו מורשת ארוכה של שירים מקוריים ומתורגמים, ספרים ומחזות. בין שיריו הבולטים של זך ז"ל, ניתן למצוא את היצירות: "איך זה שכוכב", "ציפור שנייה" וכמובן את פזמונו המוכר ביותר "כי האדם הוא עץ השדה" אותו ביצעו בין היתר נורית גלרון ושלום חנוך.

השר עמיר פרץ חולק כבוד אחרון לזך ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
השר עמיר פרץ חולק כבוד אחרון לזך ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

25 שנים בדיוק חלפו מאז קיבל המשורר הוותיק את התואר חתן פרס ישראל. כמו כן, זכה זך בפרסים מכובדים נוספים, בהם: פרס ביאליק לספרות, פרס מפעל חיים בשירה מטעם אוניברסיטת בר-אילן, אקו"ם לשנת תשס"ג על מפעל חיים בזמר העברי ובפרס הבינלאומי באיטליה לשירה.

זך, שנולד בשנת 1930 בברלין לאב יהודי ולאם איטלקייה, עלה לארץ ישראל ב-1936 ושירת בצה"ל בעת מלחמת הקוממיות. אוסף שיריו הראשון של זך יצא לאור ב-1953 בקובץ "בשלושה" בשיתוף עם משה דור ואריה סיון. במעלה דרכו החל זך לעסוק גם בביקורת ספורות. מאמרו "הרהורים על שירת אלתרמן", שנחשב בזמנו למרד של ממש בפאתוס של המשוררים הציונים.