הזמרת אילנית כל כך מזוהה עם ארץ ישראל שלא רבים זוכרים שבגיל חמש עזבה עם הוריה את ביתם בתל אביב ועברה לברזיל. במולדת הסמבה גילתה את המוזיקה הברזילאית השמחה, אבל לבה הלך אחר שיעורי הבלט. "רציתי להיות רקדנית, אבל החלום הזה לא החזיק הרבה זמן מעמד", היא אומרת. מאוחר יותר הצטרפה ללהקה השכונתית ובגיל 8 הופיעה בטלוויזיה בברזיל. מה שהחל כתחביב נהיה רציני יותר כשחזרה לארץ. המורה שלה למוזיקה בבית הספר "תלמה ילין" הכיר לה את המפיק שלמה צח, שהזניק את הקריירה שלה.





רגע לפני ההופעה שלה בירושלים ב-25.10 אני שואל אותה מה היא מרגישה כלפי בירת ישראל. "מבחינתי, זה מקום קסום, רב תרבותי", היא אומרת. "נכון שמידי פעם קורות תקריות בעיר הזו וזה לא נעים, אבל לי באופן אישי יש הרבה זכרונות טובים מהעיר הזו. אם זה פסטיבלי הזמר בבנייני האומה, או ההקלטות הראשונות שעשו לטלוויזיה לפני 40 שנה. הזמינו אותי לכל כך הרבה תכניות אז שאני מרגישה חלק ממערכת השידור של ישראל, גם אם לא בטוח שנשאר זכר לתכניות האלה. גם ברמה הלאומית יש בירושלים מקומות רבים שמסמלים את העבר שלנו כמו יד ושם, שזה מקום מאוד קרוב לליבי כי אני שריד של משפחה ששרדה את השואה".





זה נשמע כמו התחלה של נאום בקבלת פרס ישראל. את מאמינה שתזכי לקבל את הפרס הזה?
"זה תלוי בי? העשייה שלי באה מהלב והנשמה ולמען הקהל. הקהל שלי יוצא מרוצה, מחייך, ועם הנאה אז כך שמי שרוצה להחליט על פרס ישראל שיחליט מה שיחליט יש רבים וטובים פה בארץ".



ללכת בראש מורם
אילנית מאוד אוהבת את המדינה ולדעתה חשוב שכל אחד יעשה משהו למענה, גם אם קטן וסמלי. "כשהוריי עלו לארץ מפולין הם אמרו לי שבאירופה הם הלכו כפופים ורק במדינת היהודים הם יכולים ללכת זקופי קומה. הם התייחסו למדינה הזו כמו לנס אלוהי".



את אדם מאמין?
"אני מאמינה בבני אדם. אני חושבת שצריך לתת צ'אנס. אני באה ממשפחה דתית משני הצדדים כי שני הסבים שלי היו אנשים מאמינים. מאחד מהם זכיתי ליהנות. הוא עלה ארצה לפני שפרצה מלחמת העולם השנייה וחי כאן עד גיל 93. השני לא זכה לכך".



אילנית. צלךם: איתן טל
אילנית. צלךם: איתן טל



איך הרגשת עם תקופת החגים?
"אני מאוד אוהבת את ההתכנסות המשפחתית בחגים ובמיוחד בפסח. כבר שנים אני עורכת סדר פסח ומבשלת. היו זמנים בהם אירחתי מעל 30 איש".



ספרי על המופע שלך שמגיע לבירה?
"זה מופע שאני רצה אתו זו השנה השנייה ובירושלים עוד לא הייתי אתו, אבל בתל אביב, הרצליה וחיפה הופעתי כבר פעמיים. מתוך 600 שירים שהקלטתי במהלך הקריירה יש לי תוכנית יפה של שעה וארבעים דקות. אני מזמינה את כולם בלי יוצא מן הכלל – צעירים, מבוגרים - שיבואו לזאפה ירושלים כי יהיה מופע שיצא מתוך הנשמה שלי ואני בטוחה שייהנו".


הכתבה המלאה תתפרסם ברשת "מקומוני מעריב", בסוף השבוע.

"אילנית חוגגת 70 עם המדינה", זאפה ירושלים, 25.10