חוזרת למטבח הטלוויזיוני: העונה הרביעית של תוכנית הריאלטי-בישול "משחקי השף" תצא לדרך ביום רביעי הקרוב, בשעה 21:15, בזכיינית "רשת 13". המנחה מירי בוהדנה סיפרה לאיריס קול ב-103FM, על ההתרגשות לפתוח עונה נוספת, על השינוי שהתוכנית עשתה לה בתחום הבישול ועל המתח בטקסי ההדחה גם אחרי 4 עונות.



עונה רביעית למשחקי השף. ריאליטי ישראלי מקורי שחוזר בעונה חדשה ואליה מצטרף גם ארז קומרובסקי.
"נכון, לכל השפים יש מסעדות מצליחות, לחלקם גם מאוד מצליחים בחו"ל".



משחקי השף עשה לך חשק לבשל?
"למדתי כל כך הרבה. הגעתי לתחום עם ידע מאוד בסיסי בבישול למרות שבאתי מבית מרוקאי. המטבח אצלי הוא מקום אחר היום, אני קונה מוצרי גלם שלא קניתי בעבר. אני משקיעה. נכנסתי לזה".





את צופה במתמודדים ברגעים של מתח נוראי. לא בא לך להגיד להם להירגע ולנשום?
"אני רואה את המתמודדים בטקס ההדחה ואני במתח לא פחות מהם. אני לא ממש יודעת מי הולך הביתה עד כמה שניות לפני. אני רואה את הרעידות, הנשימות וסוג כזה של חרדה. הם מאוד רוצים להצליח".



לכל תוכנית יש את הדינאמיקה שלה. אתה רוצה להשאר, להיות תחת המטרייה הזאת
"הם רוצים להיות הכי טובים שיש ולא לאכזב את השף שלהם. אני מבינה את זה".



הבנתי שבעונה הזו יהיו המון משימות ישראליות. מה זה משימה ישראלית למשל?
"להכין אוכל ישראלי. יש המון מנות מתוחכמות מחו"ל, אך יש בישראל המון מנות שמחוברות לאדם ולמשפחתו שלו. בקרבות המטבח השפים נתנו המון משימות מעניינות שכוללות המון אוכל ישראלי שורשי".




את אוכלת מהמנות?
"במקרה שלי הסנדל הולך יחף. לצערי השפים מקבלים את המנות שמגיעות רק עבורם ואני אפילו לא זוכה בשאריות. יש לנו שני מטבחים, ומדי פעם יוצא לי לקבל מה שאני רוצה. למרות שאני לא אוכלת הרבה בעבודה כי אני מלאה באדרנלין. בסוף מדובר בימים מאוד ארוכים אז אין ברירה – צריך לאכול".

כמו בכל מקצוע, לכל אחד מהשפים יש אגו משלו. את מזהה את התחרות בין השפים?
"יש תחרות, היא תמיד קיימת. יש אפילו התערבויות מאחורי הקלעים על מי ינצח את המשימה אך זה מאוד חינני ולא עם אגו. זה לא בקטע רע".

אני חושבת על אסף גרניט שיש לו קריזות.
"נקרא לזה 'קשה לו להפסיד'. הוא לוקח הפסדים מאוד קשה. הוא אוהב תמיד להיות הכי טוב בהכל. אך יש אצלנו גם המון תמיכה באלו שלא מצליחים".

כשהשפים לחוצים ועצבניים זה הצגה?
"ממש לא. זה אמתי לגמרי. אפשר להדליק את האווירה שם עם מצית".

צריך להיות חזק וקשוח שם ולא רק מוכשר.
"לגמרי. מגיעים לפעמים ילדים בני 16 ו-17 ותוהה מאיפה מגיע הכישרון הזה. תרבות הקולינריה בארץ מאוד התפתחה לאחרונה. יש המון הפתעות".