1. "ניכוס" מאת הלל קוגן. להקת מחול בת שבע 

הכוריאוגרף והפרפורמר הלל קוגן חוזר לאנסמבל בת שבע, בו רקד בשנים 1995-96, והפעם כיוצר. בבלט "ניכוס" הוא מטייל במוסד "להקת המחול", ושולח את רקדני אנסמבל בת-שבע למסע רצוף ציטוטים, מחוות ואינספור רפרורים ספקטקולריים להון של תרבויות קרובות ורחוקות, זמינות לקישוט, למוסיקה ולשחיקה. הבלט של קוגן הוא נשף מסיכות שבו גבולות התקינות הפוליטית נחצים בשם חופש התנועה וחירות האמן.

יצירותיו מהעבר, "אוהבים ערבים" (2013) ו-THISISPAIN (2022) זכו להצלחה מסחררת בארץ ובעולם והפכו את קוגן לאחד היוצרים הייחודיים בשדה המחול הישראלי. 

הופעות קרובות:

מרכז סוזן דלל, תל אביב

18.3 21:00 |19.3 19:00 |21.3 19:00 | 5.4 1400 |6.4 21:00 |7.4 19:00

קיבוץ יפעת  2.4 20:30

ניכוס (צילום: אסקף)
ניכוס (צילום: אסקף)

2. "חוף הים בתל אביב". ציור חדש באוסף מוזיאון בית ראובן

מאה שנים אחרי שצייר ראובן את "חוף תל אביב" (1924), שב הציור לארץ ויצטרף לתצוגת הקבע במוזיאון בית ראובן. ראובן צייר את "חוף תל אביב" שנה אחרי עלותו ארצה והשתקעותו בעיר, ויש בו מן הקסם הילדי של גילוי עולם. 

כמו בציורים אחרים של תל אביב, מתפעם ראובן מן הים ומחולות הזהב, אבל גם הקידמה הטכנולוגית מושכת את תשומת ליבו. עמוד התאורה המתנשא לגובה הרבה מעבר לבנייני רחוב גאולה השכן, בולט אמנם כישות זרה וגמלונית בנוף, אך יש בה עדות ללהט הקידמה והבנייה של תושביה. 

הציור הצנוע במידותיו הוא מבט אל החוף מאותן שנים מוקדמות, ואולם גם הסיפור המסתתר מאחוריו הוא 'סיפור תל אביבי' השייך לדייריו של רחוב ביאליק.

"חוף תל אביב" היה תלוי שנים רבות בדירתם ברחוב ביאליק 17 של אברהם וחנה פולני, חבריהם הקרובים של הצייר ראובן ורעייתו אסתר. לאחר פטירתם נמכר הציור לשרה טל לבית בינשטוק, שגדלה ברחוב ביאליק 7. משבגרה ונבחרה למלכת היופי של ישראל בשנת 1956, נסעה לייצג את מדינת ישראל הצעירה בארה"ב, שם נישאה והשתקעה. לימים רכש בעלה את הציור התל אביבי עבורה, כמענה לגעגועיה אל העיר העברית בה גדלה.

הציור הושאל ע"י בני הזוג ליס לתערוכות אחדות בארץ ונרשם בצוואתם כמתנה מובטחת למוזיאון בית ראובן. עתה מצטרף הציור לאוסף המוזיאון ויוצג בבית ראובן החל ב-21 במרץ.  

לפרטים נוספים

חוף הים (צילום: מוזיאון בית ראובן)
חוף הים (צילום: מוזיאון בית ראובן)

3. איך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב- 17 צעדים". תיאטרון יפו

 קולאז' תיאטרוני המורכב משני מחזות מוצג בתיאטרון יפו.

בחלקו הראשון של הערב המחזה "איך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב-17 צעדים" מאת מאיה ערד-יסעור, בבימויה של ספיר הלר ובהשתתפות מיכל ויינברג. המחזה שלוכד את הרגע שלאחר הרגע שבו האדמה נשמטת תחת הרגליים לאחר אירוע טראומתי כמו הטבח ה-7.10.

האירוע מאיים להחריב את אבני היסוד של האישיות שנבנתה ביסודיות ומהווה פריצה של מאבק בין התודעה והתבונה לכוחות ההישרדותיים:  ההצגה מייצרת מאבק פרפורמטיבי באמצעות הגוף. החוויה כולה היא של המאבק בין הכוחות האנושיים הדרושים לאדם על מנת להישאר הומניסט אל מול המאורעות. המופע מופק בימים אלה ב-10 תיאטראות ברחבי גרמניה.

בחלקו השני של הערב יעלה המחזה: "שבע ילדות יהודיות" מאת המחזאית הבריטית קאריל צ'רצ'יל ב-2009. תרגום: שמעון לוי,  עיבוד ובימוי: דורי אנגל.  משחק: סמירה סרייה ואסתי זקהיים

בתום האירוע תתקיים שיחה בהשתתפות מאיה ערד יסעור

ב-4.3  וב-21.3 בשעה 20:30

איך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב-17 צעדים (צילום: רדי רובינשטיין)
איך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב-17 צעדים (צילום: רדי רובינשטיין)

4. פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-21. סינמטקים ברחבי הארץ

פסטיבל הקולנוע הצרפתי  ה-21  שיחל ב-25.3 בסינמטק תל אביב, יימשך בסימנטקים ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון ועוד עד ראשית אפריל.

בתכנית הפסטיבל  סרטים של דרמות חברתיות, בצד דרמות קומיות, שאלות של מגדר, קיפוח, חינוך, יחסי מעמדות וכמובן אהבה על כל סוגיה. ושתי קלאסיקות מרגשות: יצירת המופת של אלן רנה הדוד מאמריקה וז'קו איש נאנט, סרטה דוקומנטרי של אנייס ורדה החושפת את עולמו המורכב של בעלה הבמאי ז'אק דמי. חמישה מבין 17 סרטי הפסטיבל נוצרו בידי במאיות ונשים מגלמות את הדמויות הראשיות והבולטות ברבים מסרטי הפסטיבל. 

סרט הפתיחה "הדרכים הלא ידועות" SUR LES Chemains noirs" , סרטו  של דני אמיברט , בכיכובו של ז'אן דוג'רדן, מבוסס על ספרו הביוגרפי של סילבן טסון, הוא מסע קולנועי. לאחר לילה של שכרות מועד הסופר פייר, נפצע קשה. לאחר שיקום הוא מחליט בניגוד לעצת הסובבים אותו, לצאת למסע רגלי ברחבי צרפת.  

את הפסטיבל תחתום הקרנת סרט הביכורים של אייריס קלטנבק, "היפרדות" שזיכה אותה בפרס הלומייר  ובמועמדות לסזר, כמו גם את השחקנית הראשית. הפסטיבל הוא יוזמה של חברת עדן סינימה והמנכלית שלו קרולין בונה, ומתקיים בשיתוף המכון הצרפתי בישראל , סרטי יוני פרנס ושגרירות צרפת בישראל.

5. סיפורי אהבה של הנדל. אנסמבל סולני תל אביב  

אנסמבל סולני תל אביב בניצוחו של מנהלו המוסיקלי ברק טל, מארח את זמר הקונטרה טנור הנודע, אנדראס שול ואת זמרת המצו סופרן הצעירה מאיה עמיר לקונצרט מיוחד, שבמרכזו אחד מגדולי המלחינים הבארוקיים – גיאורג פרידריך הנדל. השניים יבצעו יחד את הקנטטה "דו קרב האהבה" של הנדל ואת מיטב קטעי האופרה והאורטוריה שלו עם אריו ודואטים מתוך רודלינדה, יוליוס קיסר, לוטאריו , אריודנטה ועוד.

חלקו השני של הקונצרט יהיה מעין גאלה חגיגית של הנדל עם  מיטב קטעי האופרה והאורטוריה שלו, אריות ודואטים מתוך רודלינדה, יוליוס קיסר, לוטאריו, אריודנטה ועוד.

מוצ"ש 9.3| 20:00 , אודיטורים רפפורט, חיפה 

יום ראשון 10.3|20:30,  אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב

יום שלישי 12.3 |19:00, הקונסרבטוריון העירוני, עכו