"כל המכאוב וכל האהבה": פסקול הזיכרון הישראלי

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה תקיים הספרייה הלאומית הפקת מקור מוזיקלית מיוחדת בערב אינטימי בהשתתפות אמנים ויוצרים ישראלים. במהלך האירוע יסופרו הסיפורים שמאחורי השירים שעיצבו את פסקול הזיכרון הישראלי בליווי קטעי וידאו ותמונות מארכיוני ואוספי הספרייה הלאומית.  

במופע המתקיים בשנה הקשה הזו, ישולבו מילים, מוסיקה כאב ואובדן לצד אהבה ותקווה. 

באירוע שנקרא "כל המכאוב וכל האהבה" יבצע ברי סחרוף את השירים "ריבונו של עולם", "הרעות" ו"אולי צריך לתת לזה עוד זמן"; מיכה שטרית יבצע את "החיטה צומחת שוב" ואת "שמש של יום"; איה זהבי-פייגלין תבצע את שירו של שלום חנוך "שיר ללא שם"; ושם טוב לוי יבצע את השירים שהלחין "הנסיך הקטן" ו"שובי לביתך". 

באירוע תשתתף גם יערה כהן, תלמידת כיתה י"א ממושב עין-הבשור שבעוטף עזה ותבצע את השיר "עץ האשכוליות", שכתבה לזכרו של שלומי מתיאס ז"ל, מי שהיה המורה שלה למוזיקה ונרצח ביחד עם בת זוגו על ידי מחבלי חמאס בביתם שבקיבוץ חולית ב-7 באוקטובר. 

ניהול מוסיקלי: נדב הולנדר

מנחה: העיתונאי בן שני

יום חמישי 9.5 |20:00

https://www.nli.org.il/he/visit/events/kol-hamichov 

סדרת מפגשים בנושא המגרב, מבטים על יהדות צפון אפריקה

סדרת מפגשים חדשה העוסקת במגרב, יהדות צפון אפריקה (מרוקו, תוניסיה, לוב, אלג'יריה) תושק ב"אנו" מוזיאון העם היהודי ב-20 במאי. הסדרה תציג התבוננות חדשה על יהדות צפון אפריקה בתחומי יצירה, רוחנית, תרבות ואמנות, עולם הפיוט והמוסיקה סוגיות זהות ועוד.

הילולת רשב''י בחצר בית הכנסת אל-גריבה בל''ג בעומר בתוניסיה, 1981 (צילום: המרכז לתיעוד חזותי ע''ש אוסטר, ''אנו'' מוזיאון העם היהודי, באדיבות יאן פאריק)
הילולת רשב''י בחצר בית הכנסת אל-גריבה בל''ג בעומר בתוניסיה, 1981 (צילום: המרכז לתיעוד חזותי ע''ש אוסטר, ''אנו'' מוזיאון העם היהודי, באדיבות יאן פאריק)

בסדרה שמונה מפגשים, בעריכת ד"ר רבקה אדרת (יועצת אקדמית אריאלה אמר) ובהשתתפות מיטב המרצים בתחומם, בהם אליהו אריק בוקובזה, ד"ר דוד גדג', פרופ' שלום צבר, פרופ' חיים סעדון, פרופ' דניס שרביט, הרב פרופ' משה עמאר, יאיר הראל, הילה אלפרט ונוספים, אשר יציגו מחקרים חדשים ונקודות מבט מגוונות המאפשרות התבוננות מעמיקה על חיי היהודים בקהילות המרכיבות יחד פסיפס המשקף אורחות חיים, אמונות, מנהגים ואירועים היסטוריים שלא הושם עליהם זרקור עד כה, ומקורם בקהילות המגרב.

  https://www.anumuseum.org.il/he/events/maghreb-series/


חוה אלברשטיין חוזרת להופיע

חוה אלברשטיין, הזמרת והיוצרת האייקונית, חוזרת להופיע על במות במופע אינטימי עם ובין השירים.

מופע שנע בין עצב לשמחה, מהפרטי לכללי, מהעבר להווה, מהמקומי לאוניברסלי, עם שירים מכל התקופות בעיבודים שנתפרו במיוחד לערב זה. בין השירים שתבצע "אדבר איתך", "שלוש אהבותיי", "כשתגדלי תביני", "כל שעה נשיקה", "את תלכי בשדה", "פרח הלילך", "רמז" ועוד רבים וטובים.

על הבמה: חוה אלברשטיין - שירה

מאיה בלזיצמן - צ'לו וקולות

מתן אפרת - תופים וקולות

ערן ויץ - גיטרות, קולות, עיבודים והפקה מוסיקלית

הופעות קרובות: 

יום שישי 17.5 |21:00 - אמפי שוני בנימינה

מוצ"ש 8.6 |21:00 - היכל אומנויות הבמה הרצליה

מוצ"ש 27.7 |20:30 -  אולם המופעים יפעת


מיכה שטרית במופע אינטימי

מיכה שטרית, מהיוצרים המובילים בזמננו, מגיע למופע אקוסטי מלווה בגיטריסטים רון בונקר וגידי רז.

שטרית ייבצע במופע ממיטב להיטיו, החל מהשירים המופתיים שכתב וביצע עם ״החברים של נטאשה״ כמו "מיליוני אנשים", "שני סיפורי אהבה", "אני אוהב אותך", "דקה שפויה" לצד יצירות מאלבומי הסולו שלו: "מסמרים ונוצות", "אינתי עמרי", "נמנע ממך", "טבריה", כמו גם שירים משיתופי פעולה עם האמנים אריק איינשטיין, ברי סחרוף, עמיר בניון ועוד.

מיכה שטרית (צילום: גבריאל בהרליה)
מיכה שטרית (צילום: גבריאל בהרליה)

יום שישי 17.5 |13:30

צוותא, תל אביב

קישור לכרטיסים למופע

"דיוקן עצמאי: דמות ונפש הצייר באמנות הישראלית"

מוזיאון משה קסטל במעלה אדומים מארח תערוכה המוקדשת לדיוקנאות עצמיים של מיטב האמנים הישראלים בני דורו של האמן משה קסטל ובני זמננו. התערוכה היא בהשראת דיוקנאות של האמן.

היצירה המוקדמת והמוכרת של משה קסטל, היא דיוקן עצמי שצייר האמן בהיותו בן 17, בהיותו סטודנט ב"בצלאל", ונמצאת בתצוגת הקבע של המוזיאון. דיוקן עצמי נוסף באוסף, צייר קסטל כששהה בפריז בשנת 1935.

התערוכה החדשה "דיוקן עצמאי: דמות ונפש הצייר באמנות הישראלית" מוקדשת כאמור לדיוקנאות עצמיים של אמנים ישראלים - פנחס שער שהשנה הוצגה במוזיאון תערוכה במלאת לו 100 שנים, ושל ברוך אלרון ליום הולדתו ה-90. עוד מוצגים דיוקנאות של יצחק אלכסנדר פרנל לכבוד יום הולדתו ה-125, של האמן נפתלי בזם במלאת לו 100 שנים ושל יוסף אוסטרובסקי ביום הולדתו ה-90. השנה ייפתחו במוזיאון תערוכות לכל אחד משלושת האמנים.

ציפי צגלה, דיוקן עצמי עם מלכת בריטניה אליזבת' (צילום: אוסף האמנית)
ציפי צגלה, דיוקן עצמי עם מלכת בריטניה אליזבת' (צילום: אוסף האמנית)

בתערוכה מוצג גם דיוקן של משה קסטל שציירה ותרמה למוזיאון האמנית ציפי צגלה. אלי שכטר מיבנה השאיל לתערוכה כ-50 יצירות, בכללן דיוקנאות של ציירים מרכזיים באמנות הישראלית, ובהם: ישראל פלדי, יעקב שטיינהרדט, נחום גלבוע ועוד. מאיה קדישמן העבירה לתערוכה דיוקן עצמי ייחודי של אביה האמן מנשה קדישמן.

מנשה קדישמן - דיוקן עצמי (צילום: אוסף - מאיה קדישמן)
מנשה קדישמן - דיוקן עצמי (צילום: אוסף - מאיה קדישמן)

"התערוכה כוללת 76 יצירות, כמספר שנותיה של מדינת ישראל, ומוקדשת לחג העצמאות של מדינת ישראל", אמרו מנכ"ל המוזיאון חגי ששון והאוצר ד"ר אלק ד' אפשטיין.

פתיחה: 12.5

פתיחה חגיגית והשקת קטלוג התערוכה:  22.5 |18:00

נעילה: 30.6