שמועה עקשנית הסתובבה הקיץ בתעשיית הפזמונים, שעל פיה נעם חורב - האיש שהעניק לרמי קלינשטיין "מתנות קטנות", שם בפיו של הראל סקעת "מילים", רץ עם גלי עטרי "אהבה למרחקים ארוכים" וגרם לאייל גולן להכריז "היא לא את" - נעלם למשימה חשאית. 



האומנם?
"חשבתי לשים בצד את הכתיבה הפזמונאית כדי להתמסר לכתיבת 'הזמיר', המחזמר הראשון שלי", אומר חורב לקראת חג המחזמר השלישי בבת ים, שייפתח ב־7 בדצמבר. "אבל זה לא הצליח, כי הביקוש המשיך והפזמונים המשיכו להתחבר לי נון סטופ, והייתי צריך לעשות הכל במקביל".



היוזמה ל"הזמיר" באה ממך?
"כשהציעו לי מחג המחזמר לכתוב מחזמר, זה נורא הבהיל אותי. בכל זאת, מדובר מבחינתי במשהו חדש ולא מוכר. אבל למי שעומד בראש החג הזה, אורי פסטר, האיש והאגדה, אי אפשר לסרב. צריך להצדיע לו על היוזמה לתת במה למחזמר מקורי".



נפלת מהכיסא כשפנו אליך?
"נפלתי מהכיסא מרוב בהלה. כי אני אוהב להיות הכי טוב במה שאני עושה. שאלתי את עצמי מה לי ולכל זה. מאיפה אני יודע איך כותבים מחזמר. אבל גיליתי שאם זה נמצא בתוך הבטן, ואתה לומד את החוקים של הדבר, זה לא מאוד מסובך".



הרעיון של "הזמיר" שלך?
"לחלוטין שלי. בסופו של דבר אנחנו כותבים את עצמנו. הדברים נובעים ממה שחוויתי בחיים שלי והשריטה שהותיר בי כל מפגש עם אנשים. בסוף הכל נשאר אצלנו בפנים ויוצא בכתיבה".



ומה יצא?
"'הזמיר' מספר על כוכב ים תיכוני מאוד מאוד מצליח, שמדגמן לכאורה חיים מושלמים: אישה יפהפייה - שאותה משחקת הילה הויזמן המקסימה - וקריירה משגשגת. מכל זה 'הזמיר', שאותו מציג באופן משכנע צחי הלוי, מתרסק בסוף, כשהקרקע נשמטת לו מתחת לרגליים והוא נקלע למשבר זהות".



סיפור עלייתו ונפילתו לא בדיוק מקורי.
"סיפורים קלאסיים של סינדרלה הם לא משהו חדש. השאלה היא לאן לוקחים אותם ומה עושים איתם. החידוש כאן הוא לא רק בעלילה, אלא שעל הבמה אמורה לנגן מעין תזמורת אנדלוסית, כולל עודים, כינורות ערביים ודרבוקות".



כל זה קורה כשתומר הדדי, מלחין המחזמר, מזוהה יותר עם אילנית מאשר עם מוזיקה מזרחית.
"תומר בעצם בא מהעולם הקלאסי, והמפגש שלו עם המוזיקה הים התיכונית הוליד משהו מעניין ואחר. זה רק אחד האפיקומנים במחזמר הזה, שהבמאי שלו, קלוד דדיה, לקח אותו בתור כוריאוגרף למקום מאוד תנועתי".



אם יש בסוף התרסקות, הקהל צפוי לצאת מהאולם עם טישו וממחטות?
"מה אתה יודע? אף עין לא נשארה יבשה אחרי הצגת ניסיון בפני קהל".




נעם חורב. צילום: כרמל כאמל אבוזלף, יח"צ


נעם חורב (32) נחשב לכוכב שביט בתחומו והוא ההוכחה שעפולה היא לא רק "מעצמה גרעינית". עוד כשהיה "פספוס" היה מוכר בעירו כילד שתמיד הסתובב עם מחברת שירים פרי עטו. אחרי שירות צבאי בחיל האוויר, עם המעבר לתל אביב בגיל 23, החל המסע שלו עם המחברת בין הופעות של אמנים, שלהם הציע משיריו.



מי עשה לך את הספתח?
"עשתה. ריטה, לא פחות, הייתה הראשונה שהתקשרה אלי".



אז אתה אהוד מנור של היום?
"קטונתי. מדובר בנעליים גדולות מדי. אני נעם חורב מעפולה. השמועה שאני כותב התפשטה כל כך חזק, שאנשים שאני לא מכיר כבר דפקו לי בדלת. דווקא פניות מהסוג הזה לא הניבו שום פרי. למה ככה? לא חסרות דרכים אחרות לקשר? מה גם שאני אחד שעונה לכולם, לא רק לאייל גולן. גלי עטרי, עברי לידר, רמי קלינשטיין, משה פרץ ועוד כאלה ששרים את השירים שלי". 



"הזמיר". שחקנים: צחי הלוי, הילה הויזמן, מתי אטלס, אביבה אבידן, ניר שייבר ושלמה סדן. 10.12, חמישי, 17:30, 19:30, 21:30. היכל התרבות בת ים, סמטת אופיר 3