בעידן של סלבס, מציצנות וריאליטי זה כנראה היה רק עניין של זמן שגם את טקס פרסי המדיה הגאה, המתקיים בארה"ב כבר 26 שנים, נייבא אלינו כאירוע מסורתי. הערב ייערך בתל אביב - ה־TLVFest- ובמסגרתו יוענקו פרסים מיוחדים לסרטים, לסדרות לאנשי הבידור, התרבות והתקשורת שהשפיעו ביותר במהלך השנה החולפת.



"מטרת האירוע היא לעודד את התקשורת הישראלית ליזום תכנים להט"ביים עם ייצוגים הוגנים ולקדם נושאים הקשורים לקהילה הגאה המשפיעים על החברה בישראל. בתקופה האחרונה ערוצי תקשורת מרכזיים במדיה המשודרת והדיגיטלית נתנו במה לתקיפות על רקע להט"בופובי, והדרך שלנו להילחם בתופעות מסוג זה היא להציג את הצדדים החיוביים בתקשורת ובתרבות הלהט"בית בישראל", מרחיב יוזם הפרס, יאיר הוכנר, מנהל הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה בישראל.



כל ההכנסות מהאירוע, הנערך בשנית, ישמשו להתנעת פסטיבל הקולנוע הגאה העשירי שיתקיים ביוני השנה. לצד קטגוריות כמו סדרת הטלוויזיה או סרטי הקולנוע הבינלאומיים, התבקשו גולשי האתר לבחור את האישיות הטלוויזיונית של השנה - אורנה בנאי, אסי עזר או יגאל רביד; גיבור הריאליטי של השנה -פיליפ וזאנה ("מעושרות") או מיקיאגי ("האח הגדול"). מי הם אנשי התרבות של השנה, ומי לטעמם בלט במשחק בסדרות ישראלית או בהצגות תיאטרון, מה היא ההצגה הטובהביותר, או מה אירוע התרבות הקווירי האלטרנטיבי של השנה.



פרס מיוחד יוענק למעצבת דורין פרנקפורט, שיזמה את אירוע ההתרמה הראשון לוועד למלחמה באיידס, על תרומתה לקהילה הגאה ולפסטיבל הקולנוע שלה. פרס מיוחד יוענק למפיק אסף גיל, על תרומתו לנראות להט"בית במדיה המשודרת. גיל הקים, בין היתר, ב־ 1998 , את מועדון הסרט הוורוד, שייבא סרטי איכות להט"ביים והקרינם בסינמטקים ברחבי הארץ.



את הטקס ינחו השחקניות מורן רוזנבלט ("שבלולים בגשם") וגפן גנני. על הצד המוזיקלי חמי בן דוד, אפרת קולברג, יותם מהלר ו־Bloody Mary את האירוע ינעל הסרט הקצר "מכירת סוף עונה" שביים אלי גלזר, בהשתתפות ישראל גוריון וגדליה בסר, על שני פנסיונרים גאים היוצאים לחפש ויאגרה ומוצאים אהבה. 



29.1 .TLVFest. חמישי (היום), 21:00 , סינמטק תל אביב